  • 21. Data: 2005-08-28 21:34:17
    Temat: Re: ile będziekosztowaładwokat ?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Goomich napisał(a):
    > Warte więcej niż 169 800 zł.

    dlaczego tyle?

    KG

  • 22. Data: 2005-08-28 22:46:19
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <#k...@w...pl#> naskrobał/a w news:detagc$fcv$1@inews.gazeta.pl:

    > dlaczego tyle?

    200 * 849 zł.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!

  • 23. Data: 2005-08-28 23:13:26
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    -=SpiDer=- wrote:

    > Yyyyyyyyyy .... o czym Ty piszesz ? bo jakoś nie kumaty jestem chyba :]

    spoko :) pisze o tym, ze raz uzylem adwokata i wg. mnie warto, i juz
    zawswze bed eich uzywal ;)

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 24. Data: 2005-08-28 23:22:14
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > spoko :) pisze o tym, ze raz uzylem adwokata i wg. mnie warto, i juz
    > zawswze bed eich uzywal ;)

    moim zdaniem nie zawsze sie kalkuluje. Ja radze uzywac adwokata tylko wtedy
    jesli:
    choci o kase (my chcemy ja dostac lub ktos od nas ja chce i chodzi o duze
    kwoty)
    chodzi o sprawe karna zagrozona wiezieniem, a my jestesmy winni. Wzglednie
    jestesmy niewinni ale prokyrator wniosl oskarzenie.

    Poczekalbym na ruch prokuratora. Zapewne bedzie chcial sie dogadac,
    zaproponuje zapewne rok w zawiasach i jakas grzywne, sad to przyklepie.
    Napiszesz pismo jaki jestes biedny to ci czesc grzywny umorza reszte
    rozpisza na raty.
    Gorzej, jesli nadepnales komus na odcisk - moze blokowac Twoje poddanie sie
    karze, i wtedy wydasz kupe kasy na adwokata by miec to samo bez niego ale w
    przypadku dogadania sie z prokuratorem. Pojscie do sadu z adwokatem z uzredu
    to samobojstwo. Najczesciej robia wszytko zeby sprawa jak najszybciej
    przeszla. Co prawda i tak Cie nei wsadza, ale pilnowanie sie i zabawy z
    kuratorem przez kilka lat nie naleza do wygodnych spraw.

  • 25. Data: 2005-08-28 23:36:05
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    the_foe wrote:

> [...]
    > chodzi o sprawe karna zagrozona wiezieniem, a my jestesmy winni. Wzglednie
    > jestesmy niewinni ale prokyrator wniosl oskarzenie.

    Co do czesci pierwszej, to zgadzam sie - jesli chodzi o kase, i jesli
    ktos nam jest winny troche kasy to warto. Warto i juz. To co sie wyda na
    A. i tak sie zwroci w tym, ze kase odzyskamy. Co do czesci drugiej -
    pewnie tak. Pewnie - bo nie bylem. Ale jakbym byl, to A. na bank.

    Pozdr

  • 26. Data: 2005-08-28 23:39:11
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

> [...]
    > OpenOffice ;)) natomiast hmm... wartosc takiego Oracle Enterprise to dla
    > mnie ... zadna wartosc, choc w cennniku to kosztuje wiele, wiele
    > tysiecy.

    > No jak kradne, to nie place. Faktem jest ;)

    > No to znaczy,z e kradziez musi byc fizyczna, tak? Bo tak mi sie teraz
    > wydaje, skoro mowisz, ze to prawo wlasnosci. Przez skopiowanie
    > nielegalnie programu/sciagniecie z sieci naruszam prawo wlasnosci - czy
    > nie? Jak to sie interpretuje? Bo zrobienie kopi to jednak inaczej
    > wyglada jak wlam do sklepu i kradziez pudelek...

    w Polskim prawie nie jest karane, nie jest przestepstwem uzywanie
    "nielegalnych" programow, ogladanie "nielegalnych" filmow czy sluchanie
    takowej muzyki. W istocie wiec nie jest scigane z urzedu lamanie praw
    autorskich (czyli prawo autora do okreslania zakresu uzytkowania swojego
    dziela) ale lamanie praw majatkowych. Ma to podstawy czyto logiczne: nie
    mozna scigac pracownika ze pracuje na nielegalnym sofcie, czy klientow baru
    ze sluchaja muzyki sciagnietej z netu. Ustawodawca doszedl do wniosku ze
    wartosc niematerialna i prawna mozna ukrasc poprzez jej zwielokrotnienie bez
    zgody wlasciciela praw majatkowych (a nie autora!). Prawnie wiec, nie ma
    znaczenia czy zostales przylapany na kradziezy plyty w Empiku czy na
    sciaganiu jej z netu. Oczywiscie jest tu inny poszkodowany: w pierwszym
    przypadku Empik w drugim wlsaciciel praw majatkowych (np. wytwornai
    plytowa).

  • 27. Data: 2005-08-29 06:24:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Goomich napisał(a):
    > 200 * 849 zł.

    dlaczego 849 a nie 760 zł (art.25 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu)?

    KG

  • 28. Data: 2005-08-29 07:40:30
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    the_foe wrote:

> [...]
    > Prawnie wiec, nie ma
    > znaczenia czy zostales przylapany na kradziezy plyty w Empiku czy na

    OK, to mi wyjasnilo w czym rzecz. Dzieki!

  • 29. Data: 2005-08-29 08:26:22
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <#k...@w...pl#> naskrobał/a w news:deu9ja$b9a$1@inews.gazeta.pl:

    > dlaczego 849 a nie 760 zł (art.25 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu)?

    Bo w rozporządzeniu o minimalnym zostało ustalone 849.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zygmunt III przeniosl stolice do Wa-wy, bo mu lekarz zalecil wiejskie powietrze

  • 30. Data: 2005-08-29 15:09:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Goomich napisał(a):
    > Bo w rozporządzeniu o minimalnym zostało ustalone 849.

    Chyba nie masz na myśli tego, że rozporządzenie zmieniło ustawę?
    Bo ile wynosi minimalne wynagrodzenie to wiem, ale moim zdaniem zgodnie
    z treścią powołanego artykułu, definicji z kodeksu karnego odpowiada
    stała kwota - 760 zł. Nie ma tam mowy o jej zmianach, wysokość nie jest
    uzależniona od zmieniającego się minimalnego wynagrodzenia, a określona
    stałą kwotą.

    KG