  • 1. Data: 2005-04-04 11:07:34
    Temat: gwarancja - zepsuty laptop
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Witam,
    Jakie mam pole manerwu przy naprawach gwarancyjnych, serwisant zobowiazal
    sie do naprawy w ciagu 14 dni, czas ten juz minal, czesci niby sa zamowione
    jednak nic wiecej nie wiadomo.
    Chodzi o laptop Toshiby - czyli teoretycznie firmy ktora powinna sie
    szanowac.

    Pzdr
    Smerf

  • 2. Data: 2005-04-04 13:05:33
    Temat: Re: gwarancja - zepsuty laptop
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    zamowione
    > jednak nic wiecej nie wiadomo.
    > Chodzi o laptop Toshiby - czyli teoretycznie firmy ktora powinna sie

    Widze ze to powszechne.. kolega oddal Acera po wlasciwie godzinach dzialania
    do serwisu, mial byc po tygodniu, mijaja dwa, a oni.... diagnozuja....
    tym razem to Acer

  • 3. Data: 2005-04-04 16:37:35
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Smerf* [ s...@o...pl ] napisał(a):

> [...]
    zamowione
    > jednak nic wiecej nie wiadomo.
    > Chodzi o laptop Toshiby - czyli teoretycznie firmy ktora powinna sie

    poczytaj gwarancje - jest tam na pewno napisane o tym ze jezeli sprawa
    bedzie wymagac dodatkowego czasu to moze sie przedluzyc... (podajrze do 2
    miesiecy)
    swoja droga istnieje ustawa regulujaca zasady sprzedazy i zakupu

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 4. Data: 2005-04-04 21:02:58
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Smerf napisał(a):
> [...]
    > jednak nic wiecej nie wiadomo.
    > Chodzi o laptop Toshiby - czyli teoretycznie firmy ktora powinna sie

    Tak naprawdę takie, jakie przewiduje gwarancja. Czyli pewnie żadne.
    Przekroczenie przewidzianego przez gwarancję terminu może powodować
    powstanie odpowiedzialności odszkodowawczej gwaranta - pod warunkiem, że
    jesteś w stanie wykazać poniesioną szkodę, a opóźnienie powstało z
    przyczyn za które gwarant ponosi odpowiedzialność (art.471 kc).
    Teoretycznie (bardzo teoretycznie) i ponownie pod warunkiem możliwości
    przypisania gwarantowi odpowiedzialności, możliwe jest też upoważnienie
    do wykonania czynności na koszt dłużnika (art.480 kc).
    Jeśli jest taka możliwość, można zrezygnować z naprawy gwarancyjnej i
    skorzystać z uprawnień z rękojmi albo odpowiedzialności za niezgodność
    towaru z umową (w zależności od tego czy jesteś konsumentem, czy nie).
    Ale to zależy od terminów, rodzaju i przyczyn usterki (zarówno rękojmia
    jak i niezgodność z umową, to odpowiedzialność za stan rzeczy w chwili
    jej wydania kupującemu).

    KG