  • 1. Data: 2005-04-04 11:14:37
    Temat: Ubezpieczenie OC - Sprzedaz samochodu-obowizek podania danych
    Od: "Jocker Clio 1.4 / 406 Mistral 2.0 HDI" <s...@p...onet.lp>

    Witam Grupę

    Mam do Was pytanie o podanie podstawy prawnej mowiacej o tym, iż sprzedajacy
    pojazd ma obowiazek zgloszenia ( w jakiej formie ) do swojego
    ubezpieczyciela fakt sprzedazy pojazdu oraz ( co mnei bardzo intryguje, ze w
    wzgledu na ustawe o ochronie danych osobowych) podanie DANYCH NABYWCY
    SAMOCHODU.

    Tak jak z pierwszym zgadzam sie absolutnie, ale nie znam formy przekazu
    inforamccji , tak z drugim mocna se zastanawiam.

    Proszę o podpowiedzi.

    Dziekuję i Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-04 13:58:04
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tak jak z pierwszym zgadzam sie absolutnie, ale nie znam formy przekazu
    > inforamccji , tak z drugim mocna se zastanawiam.

    Tak trudno poszukać na stronach dowolnego ubezpieczyciela?

    USTAWA

    z dnia 22 maja 2003 r.

    o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
    i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    (Dz. U. z 2003 r. Nr 124 poz.1152)

    Art. 32. 1. Zbywca pojazdu mechanicznego jest obowiązany do przekazania nabywcy
    dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych oraz do powiadomienia zakładu ubezpieczeń, w terminie 30 dni od
    dnia zbycia pojazdu mechanicznego, o fakcie zbycia tego pojazdu i o danych
    osobowych nabywcy.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl