  • 1. Data: 2004-01-27 13:04:05
    Temat: gwarancja wieczysta
    Od: "GT!" <c...@m...sig>

    Witam,

    W niektorych hurtowniach mozna zakupic sprzet na gwarancji wieczystej.
    Te hurtownie nie daja zadnego papierka mowiacego, jaka to jest gwarancja.
    Czy prawo polskie mowi cos o tym, ze zawsze trzeba dac gwarancje w formie
    pisemnej czy wystarczy zapewnienie sprzedawcy, ze gwarancja jest wieczysta i
    faktura na towar?

    --
    pozdrawiam,
    diabelek na acn kropka waw kropka pl

  • 2. Data: 2004-01-27 13:26:06
    Temat: Re: gwarancja wieczysta
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > pisemnej czy wystarczy zapewnienie sprzedawcy, ze gwarancja jest wieczysta i

    To gwarancja producenta a nie sprzedawcy. W praktyce po roku czasu
    sprzedawca umywa ręce, a ty musisz sam załatwiać z producentem.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 3. Data: 2004-01-27 14:18:18
    Od: "Jocker Clio 1,4 Gdańsk" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" napisał :
    > To gwarancja producenta a nie sprzedawcy. W praktyce po roku czasu
    > sprzedawca umywa ręce, a ty musisz sam załatwiać z producentem.

    Zgadza sie, oraz pod pojeciem wieczysta kryje sie jakis konkretny termin np
    10 lat jesli chodzi o pamici RAM, o ile dystrybutor badz producent nie zwina
    sie z rynku

    Jocker, Clio 1,4 AUTOMAT
    The Best Of Car Audio - Borki 2003
    Second In Car Audio Elbląg 2003
    GG: 1515306
    "Poddajcie się, nie macie wyjścia.
    ...Ty mówisz raz - ja naciskam gaz.
    ...ty mówisz dwa - już mnie nie ma..."

  • 4. Data: 2004-01-27 16:10:18
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    GT! wrote:
> [...]
    > pisemnej czy wystarczy zapewnienie sprzedawcy, ze gwarancja jest wieczysta i

    Jeśli to zakup przez konsumenta (niezwiązany z dział. gosp. lub
    zawodową), to nie musi być w formie pisemnej, ale musi określać
    obowiązki gwaranta. Inaczej nie jest to gwarancja.

    Jeśli niekonsumencki - wymagana jest forma pisemna.

    KG

  • 5. Data: 2004-01-28 12:08:21
    Od: "GT!" <c...@m...sig>

    kam wrote:
> [...]
    > obowiązki gwaranta. Inaczej nie jest to gwarancja.
    >
    > Jeśli niekonsumencki - wymagana jest forma pisemna.

    Sytacja jest taka, ze niedawno zarejestrowalem dzialanosc gospodarcza i
    podpisalem umowe z kilkoma hurtowniami sprzetu komputerowego. Zdarza sie, ze
    dostane towar na ktory jest np. gwarancja wieczysta i jedyna informacja o
    tym, ze faktycznie to jest gwarancja wieczysta jest w katalogu dystrybutora
    (hurtowni) lub dowiaduje sie telefonicznie. Czy moge sie domagac od hurtowni
    wystawienia w formie pisemnej konkretnej informacji na temat gwarancji czy
    nie mam do tego podstaw? Nie podejzewam, hurtowni o oszukiwanie resellerow
    ale moi klienci chca ode mnie w formie pisemnej wiec chcialbym sie
    zabezpieczyc i rowniez od hurtowni posiadac w formie pisemnej. Z tego co sie
    orientuje ustawowo producent (czy sprzedawca) musi dac gwarancje na minimum
    12 miesiecy wiec czy istnieje mozliwosc, ze po roku strace gwarancje
    wieczysta czy moze zle kombinuje?
    Prosilbym o sprostowanie moje toku myslenia.

  • 6. Data: 2004-01-30 13:14:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2004, GT! wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wystawienia w formie pisemnej konkretnej informacji na temat gwarancji czy

    Nie masz. Gwarancja jest dobrowolna, więc maja prawo powiedzieć że
    "na papierze nie daja" :)
    A pojęcie "gwarancji wieczystej" rzeczywiscie jest chwytem marketingowym:
    interpretację producenta że oznacza ona "tak długo jak produkt żyje,
    czyli JEST PRODUKOWANY" też już widziałem :)
    [...]
    >+ zabezpieczyc i rowniez od hurtowni posiadac w formie pisemnej. Z tego co sie
    >+ orientuje ustawowo producent (czy sprzedawca) musi dac gwarancje na minimum
    >+ 12 miesiecy

    *Jesli ja daje* i w niej nie zapisano inaczej, AFAIK :)

    pozdrowienia, Gotfryd