  • 11. Data: 2006-04-21 10:28:45
    Temat: Re: gwarancja- na rok czy dwa lata?
    Od: stern <s...@p...pl>

    Kruk at work napisał(a):

    > Możesz podac mi podstawę prawną?

    Art. 4 ust 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i
    zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego (Dz.U. z 2002r. Nr 141, poz. 1176, z 2004 r. Nr 96, poz. 959.)
    i art. 6 Kodeksu cywilnego.

    pozdr.

    ms

  • 12. Data: 2006-04-21 10:29:12
    Od: "Kruk at work" <l...@w...pl>

    > Ciągle jedna i ta sama ustawa.

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) ?

    tylko zapomniał Ci powiedzieć, że przez ostatnie 1,5 roku to Ty masz
    udowodnić, że towar był niezgodny z umową w chwili wydania.

    a który to artykuł?

    nie mogę namierzyc odpowiedniego zapisu

    Ł.

  • 13. Data: 2006-04-21 10:31:34
    Od: stern <s...@p...pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > In the darkest hour on Fri, 21 Apr 2006 12:20:07 +0200,
    > Kruk at work <l...@w...pl> screamed:

    > A czyje jest roszczenie?

    A czyje może być ?, rotfl

  • 14. Data: 2006-04-21 10:41:02
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 21 Apr 2006 12:31:34 +0200,
    stern <s...@p...pl> screamed:

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=53314 (ostatni akapit)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 12:40:13 user up 10953 days, 0:35, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Fighting for peace is like screwing for virginity.

  • 15. Data: 2006-04-21 10:42:02
    Od: "Kruk at work" <l...@w...pl>

    a to co niżej?
    Art. 10.1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
    wydania tego towaru kupującemu

    Ł.

  • 16. Data: 2006-04-21 10:47:00
    Od: stern <s...@p...pl>

    Kruk at work napisał(a):
    > a to co niżej?
    > Art. 10.1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    > umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
    > wydania tego towaru kupującemu

    to jest termin a co z nim?
    przeczytaj sobie art. 6 k.c. :)

  • 17. Data: 2006-04-21 10:48:38
    Od: stern <s...@p...pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > In the darkest hour on Fri, 21 Apr 2006 12:31:34 +0200,
    > stern <s...@p...pl> screamed:

    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=53314 (ostatni akapit)

    Wybacz, ale Twoja retoryka dalece przekracza moje możliwości pojmowania.
    W szczególności bez znajomości art. 4 ust. 1 omawianej ustawy (a tego
    pytający nie zna - jak się zdaje), nie widzę żadnego związku między tym,
    komu przysługuje roszczenie, a tym na kim spoczywa ciężar dowodu.

    Pozdrawiam :)

    ms

  • 18. Data: 2006-04-21 10:55:07
    Od: stern <s...@p...pl>

    stern napisał(a):

    > to jest termin a co z nim?
    > przeczytaj sobie art. 6 k.c. :)

    albo znaj mą łaskawosć.
    Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w tym terminie.
    Ale ponieważ to Ty żądasz określonych rzeczy od niego to ty musisz
    udowodnić, że rzecz była z umową niezgodna w momencie wydania.

    Na pierwsze 6 miesięcy jest domniemanie że tak było (art. 4), ale do
    dalszego okresus stosuje się zasady ogólne z art. 6 kodeksu cywilnego
    właśnie, czyli ten udowadnia, kto czegoś żąda (potocznie rzecz ujmując).

    pozdr.

    ms

  • 19. Data: 2006-04-21 10:55:42
    Od: "Kruk at work" <l...@w...pl>

    > to jest termin a co z nim?
    > przeczytaj sobie art. 6 k.c. :)

    KC Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne.

    Nie bardzo rozumiem co mam udowadniać, że maszynka nie działa, że nie minęły
    dwa lata od zakupu ( mam paragon)?

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 20. Data: 2006-04-21 11:01:45