  • 1. Data: 2003-01-28 15:38:52
    Temat: grzywna za brak legalizacji wag
    Od: d...@o...pl

    Witam grupowiczów.
    Jestem po kontroli Państwowej Inspekcji Handlowej, która stwierdziła nie
    zalegalizowane wagi elektroniczne. Wg.kontrolujacego naruszono art.6 ust.1
    Ustawy z dnia 11.05.2001r. Prawo o miarach (Dz.U. nr 63 poz.636)

    Kontrolujący powiedział, że sprawę kieruje do sądu, bo nie mogą wystawiać
    mandatów na miejscu.

    Wiem, że będę ukarana grzywną, ale nie wiem w jakiej kwocie.
    Gdzie mogę szukać informacji o wysokości grzywny za naruszenie w/w ustawy?

    Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi udzielić informacji.

    Dziękuję
    Donata

  • 2. Data: 2003-01-28 17:30:30
    Temat: Re: grzywna za brak legalizacji wag
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdzie mogę szukać informacji o wysokości grzywny za naruszenie w/w ustawy?
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi udzielić informacji.

    Witam

    Zawsze inspektor IH może skierować sprawę do sądu ale akurat w tym wypadku
    może on nałożyć mandat za w/w wykroczenie
    Zgodnie z § 2 ROZPORZĄDZENIA PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 14 lutego 2002
    r. w sprawie nadania inspektorom Inspekcji Handlowej uprawnień do nakładania
    grzywien w drodze mandatu karnego inspektor może nałożyć mandat za
    wykroczenie z art 23 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. - Prawo o
    miarach polegające np. na używaniu w sklepie wagi bez legalizacji.

    Mandaty inspektorzy IH mogą wystawiać do górnrj granicy 500 zł (w bardzo
    specyficznej sytuacji zbiegu wykroczeń do 1000 zł). Sąd może nałożyć grzywnę
    max. do 5000 zł. W praktyce pewno dostaniesz z 200 -300 zł grzywny.

    Orzekanie w tej sprawie następuje w trybie KPW.

    Pozdrawiam
    H.