    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gorna granica odszkodowania - pytanie teoretyczne
    Date: Mon, 10 May 2004 02:40:51 +0000 (UTC)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil
    news:c7mfto$svi$6@news.onet.pl:

    > Pozwanym była by Policja. Należało by poczekać na oficjalne
    > stwierdzenie, że naruszono prawo. Co do kwoty, to nie potrafię
    > podać.
    Obserwując doniesienia prasowe z podobnych przypadków (wina-szkoda)
    zwrot udokumentowanych kosztów, jakich nie ponieśliby gdyby syn żył
    (koszty pogrzebu, leki uspokajające, terapia itp.) oraz faktyczne
    odszkodowanie, zazwyczaj uzależnione od możliwości pozwanego.

    To chyba jedyny, przypadek kiedy zmuszony jestem oddać
    "wyższość" tych innych systemów prawnych.
    w których "wycena" odszkodowania za
    niewymierne materialnie szkody
    należy do poszkodowanych.

    BTW ile strzałów ćwiczebnych rocznie oddaje _faktycznie_
    przeciętny policjant, który teoretycznie będzie strzelał "w akcji"?

    --
    pozdro
    poreba, zaniepokojony, że za parę godzin musi wyjść na ulicę