    From: "Kotka zza płotka" <0...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: gmina zabrała mi część działki - jak to odzyskać ?
    Date: Tue, 9 Sep 2003 16:08:34 +0200

    Mój problem jest następujący:
    kupiłam niedawno 1/2 domku od prywatnego właściciela.
    Mówiąc krótko gość kupił działkę, ogrodził ją, postawił na niej "bliźniaka"
    a potem każdą z części sprzedał oddzielnie (nieruchomość stanowi wspólnotę z
    włascicielem drugiej części "bliźniaka") dwóm osobom.
    Do tego miejsca jest wszystko w porządku, odpowiednie zapisy w aktach not.
    są ale podczas ustaleń co do tego gdzie co na "naszej" działce ma być,
    doszliśmy z sąsiadami do wniosku, że coś ta nasza działka jest troszkę za
    mała.
    Poprzedni właściciel poinformował nas, że gmina wydając pozwolenie na budowę
    KAZAŁA postawić płot jakieś 5-6 metrów od ulicy (mała osiedlowa uliczka)
    gdyż ma jakieś tam plany.
    Patrząc na sąsiadów po bokach, jeden ma płot także odsuniety od drogi, drugi
    natomiast tuż przy samej drodze.
    Natomiast ta "brakująca" wczesniej część działki okazała się właśnie tym
    kawałkiem pomiedzy naszym płotem a ulicą - potwierdził to poprzedni
    właściciel.
    No i teraz najważniejsze:
    chcemy przesunąć ten płot bliżej drogi, tak by to co prawnie nasze
    rzeczywiście było na tej działce, chcemy tam zrobić ogródek i jeszcze jedno
    miejsce parkingowe.
    - jakie przepisy dokładnie regulują ten temat (poproszę nie tylko o ustawę
    ale i konkretne paragrafy) także w świetle nowej ustawy ?
    - jaka jest procedura poinformowania/wydania zgody na budowę płotu w nowym
    miejscu ?
    - czy i kiedy gmina ma prawo zrobić taki "dowcip" ?
    - czy jeśli jednak okaże się, że to co nasze jest tak naprawdę nie nasze to
    czy możemy żądać od gminy odszkodowania i w jakiej wysokości ?
    - inne tematy z tym zwiazane

    Kotka