  • 11. Data: 2020-11-12 17:27:39
    Temat: Re: gmatwanina prawna z Trybunałem Konstytucyjnym
    Od: Kviat

    > Bo doprowadziliśmy do sytuacji, w której nawet nie wiadomo, kto miałby
    > to zakwestionować.

    Że niby my doprowadziliśmy do tej sytuacji?

    Czyli jak oni coś spieprzą, to myśmy spieprzyli, ale jak kłamczyński
    rozdaje nasze pieniądze, to on rozdaje, a nie my?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 12. Data: 2020-11-13 00:12:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2020 o 16:43, Henryk Hajdan pisze:

    > Orzeczenia TK są ostateczne, więc nie ma kto tego zakwestionować, chyba,
    > że sam TK by do tego doszedł, ale w tym składzie nie dojdzie.

    Teraz nawet nie mają jak się z głupoty wycofać. Niby mają całą władzę.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2020-11-13 00:42:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Teraz nawet nie mają jak się z głupoty wycofać. Niby mają całą
    >władzę.

    No jak nie ?
    Duda juz zapowiada prace nad nowa ustawa, TK oceni i nie dostrzeze
    niezgodnosci, albo nikt do TK nie skieruje :-)

    A smutna prawda, ze pokrzycza, pokrzycza, znudzi im sie, a wyrok
    zostanie.
    I trzeba bedzie poczekac 3 lata na kolejne wybory, a i to nie wiadomo
    jak sie skonczy.

    Ale nawet po wygranej ... skazac Morawieckiego i Szydlo za
    niepublikowanie wyrokow i nie publikowac dalej ?
    Czy podwazyc/wyp* caly TK ?

    A aborcje beda dalej robione - w Czechach, Niemczech, Litwie ...

    J.

  • 14. Data: 2020-11-13 07:13:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2020 o 00:42, J.F. pisze:

    > A smutna prawda, ze pokrzycza, pokrzycza, znudzi im sie, a wyrok zostanie.

    A jest wyrok? Bo chyba nie wydrukowano....

    > Czy podwazyc/wyp* caly TK ?

    Wydaje się oczywiste, że skoro ma nieprawidłowy skład to noga dupa
    brama. Na tym właśnie polega problem, że można podważyć każde orzeczenia
    wydane przez takzwanty tk a co za tym idzie sporo orzeczeń sądów
    powszechnych, które się na takie orzeczenia powołują.

    > A aborcje beda dalej robione - w Czechach, Niemczech, Litwie ...

    I to jest "piękne". Że w zasadzie to cała ta zabawa dotyczy wyłącznie
    nieogarów, co albo nei głosują albo na pis. Jak ktoś ma choć trochę
    rozumu, to sprawę ogarnie. Gorzej ze zjeby za chwilę będą kombinować jak
    zakazać badan prenatalnych.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-11-13 10:04:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 13-11-2020 o 07:13, Shrek pisze:

> [...]
    > wydane przez takzwanty tk a co za tym idzie sporo orzeczeń sądów
    > powszechnych, które się na takie orzeczenia powołują.

    Sądy powszechne już nie uznają orzeczeń wydanych przez TK w niewłaściwym
    składzie:
    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1495175,posta
    nowienie-sadu-wyrok-tk-uchylenie-przepisu-sedzia-dub
    ler.html

> [...]
    > nieogarów, co albo nei głosują albo na pis. Jak ktoś ma choć trochę
    > rozumu, to sprawę ogarnie. Gorzej ze zjeby za chwilę będą kombinować jak

    Jeśli ten wyrok wejdzie w życie, mało który lekarz zdecyduje się na
    wykonanie takiego badania... To właśnie pokłosie idiotycznych i
    nieprzemyślanych decyzji ideologicznych.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 16. Data: 2020-11-13 11:49:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 12 Nov 2020 17:27:39 +0100, Kviat napisał(a):

    > Że niby my doprowadziliśmy do tej sytuacji?

    Bezsprzecznie chodzi o kolegów z komendy, którzy głosowali za dobrą zmianą,
    a potem wspierali ją myślą, mową, uczynkiem i zaniedbaniem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 17. Data: 2020-11-13 11:53:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 12 Nov 2020 16:39:27 +0100, Henryk Hajdan napisał(a):

    > Powinna, a nie jest, więc jakie są tego konsekwencje prawne ?
    > Czy to z mocy prawa unieważnia orzeczenie ?
    > Czy ktoś musiałby złożyć wniosek ?

    Tu są jakieś sugestie, jak wybrnąć z tej matni:

    "W naszym kraju obowiązuje bowiem rozproszona kontrola konstytucyjności, co
    oznacza, że sądy mogą samodzielnie oceniać konstytucyjność przepisów w
    konkretnej sprawie.

    Sędziowie mogą być poddawani presji i grożą im również konsekwencje
    dyscyplinarne wynikające z uchwalonej w lutym br. tzw. ustawy kagańcowej,
    jednak wyjściem może okazać zadanie pytania prejudycjalnego do Trybunału
    Sprawiedliwości Unii Europejskiej, najwyższego organu prawnego UE. Na
    podstawie orzeczenia TSUE sędzia może wydać wyrok uniewinniający lekarza,
    który przeprowadzić zabieg aborcji."

    https://strajk.eu/obroncy-praw-czlowieka-orzeczenie-
    tk-niewazne-lekarze-moga-wykonywac-aborcje/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 18. Data: 2020-11-13 13:04:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >A jest wyrok? Bo chyba nie wydrukowano....

    Ale wyrok jest. Nie Mateuszowi decydowac czy dobry.

    >Wydaje się oczywiste, że skoro ma nieprawidłowy skład to noga dupa
    >brama.

    Owszem, ale tylko 3 nieprawidlowych.

> [...]

    >I to jest "piękne". Że w zasadzie to cała ta zabawa dotyczy wyłącznie
    >nieogarów, co albo nei głosują albo na pis. Jak ktoś ma choć trochę

    No i wszyscy beda zadowoleni - PiS, ze w takim katolickim kraju zyje,
    reszta, ze aborcja szybka, latwa, przyjemna i niedroga :-)

    >rozumu, to sprawę ogarnie. Gorzej ze zjeby za chwilę będą kombinować
    >jak zakazać badan prenatalnych.

    To znow sa inne kraje :-)

    J.

  • 19. Data: 2020-11-13 13:43:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 13-11-2020 o 13:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale wyrok jest. Nie Mateuszowi decydowac czy dobry.

    > Owszem, ale tylko 3 nieprawidlowych.

    w sumie to 4 (dwóch dublerów, Pawłowicz jako strona i sędzia i
    przewodniczący wybrany w sposób niezgodny z przepisami)... ale wystarczy
    1, by podważać wyrok
    --
    http://zrzeda.pl

  • 20. Data: 2020-11-13 14:55:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > składzie:
    > https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1495175,posta
    nowienie-sadu-wyrok-tk-uchylenie-przepisu-sedzia-dub

    Wiem. Tak własnie kończy się "trójpodział władzy? A komu to potrzebne".

    > Jeśli ten wyrok wejdzie w życie, mało który lekarz zdecyduje się na
    > wykonanie takiego badania...

    Bez przesady. Co najwyżej podrożeją... Znów - ci co głosowali przeciw
    pis na ogół sobie poradzą...

    --
    Shrek