  • 1. Data: 2003-12-07 13:08:41
    Temat: gdzie najtaniej ? - info zgodne z prawem?
    Od: "Bet Boy" <b...@g...pl>

    Witam

    chciałbym zasięgnąć informacji na pewien temat. Planuję na swojej stronie
    umieszczać informacje dotyczące książek, płyt, filmów itp., które są dostępne
    w sklepach internetowych. Chodziłoby mi o polskie sklepy internetowe (w
    przyszłości nie wykluczam wzięcia pod uwagę sklepów zagranicznych). Byłyby to
    informacje następującego typu:

    Książka pod tytułem &#8222;X" autorstwa Y dostępna jest w sklepie Z w cenie 35 PLN
    i jest to najniższa cena, po której można tą pozycję kupić w internecie.

    Będzie to swoista baza danych produktów wraz z ich najniższymi cenami

    Interesuje mnie czy nie istnieją jakieś uregulowania prawne, które
    zabraniałyby umieszczać w internecie podobnych danych ?

    Bardzo proszę o pomoc, ewentualnie skierowanie mnie na stronę, gdzie mogę
    znaleźć przepisy, które pozwalają lub nie na podobny proceder.

    Z poważaniem
    P.

  • 2. Data: 2003-12-07 15:22:43
    Temat: Re: gdzie najtaniej ? - info zgodne z prawem?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-12-07, Bet Boy <b...@g...pl> wrote:

    > B?dzie to swoista baza danych produktów wraz z ich najni?szymi cenami
    >
    > Interesuje mnie czy nie istniej? jakie? uregulowania prawne, które
    > zabrania?yby umieszczaae w internecie podobnych danych ?

    Prawnikiem nie jestem, natomiast mam zdrowy rozsadek, i gdyby
    istanialy to bym sie chyba wyprowadzil z tego kraju, albo sie zalamal
    jaki jest popieprzony.

  • 3. Data: 2003-12-07 20:18:53
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Bardzo proszę o pomoc, ewentualnie skierowanie mnie na stronę, gdzie mogę
    > znaleźć przepisy, które pozwalają lub nie na podobny proceder.

    prawo tego nie zabrania, przegladalem nawet kiedys taka stronke z cenami
    sprzetu komputerowego, niestety zapomnialem jak sie ten serwis nazywa.
    zagrozenie widzial bym w sformulowaniu typu "najtaniej w ...."
    zastapilbym zwrotem "najtaniej znalezlismy w......" i podal linki do
    wszystkich sklepow w ktorych sprawdzane byly ceny
    pozdro

  • 4. Data: 2003-12-08 17:50:57
    Od: "Ireneusz Nowak" <k...@g...pl>

    chczesz to robić za darmo czy serwis ma być płatny ??