  • 1. Data: 2005-12-14 16:46:35
    Temat: gazociąg bałtycki
    Od: PAweł<pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Chciałbym zwrócić uwagę na następujące implikacje rozpoczętej akurat budowy
    gazociągu bałtyckiego.
    Wszyscy komentatorzy (słusznie zresztą) omawiają związek tej budowy z
    aktualna nieprzyjazną polityką rosyjską w stosunku do Polski.
    Nikt jednak nie zająknął się nawet nad mozliwymi powodami tak skwapliwego
    zaangażowania Niemiec w to przedsiewzięcie (co wg mnie potwierdza zresztą
    wielkie wpływy niemieckich ss w naszych mediach).
    A przeciez to Niemcy ponoszą ciężar finansowy tego pomysłu, mimo, ze 2-ga
    nitka naziemnego rurociągu jamalskiego byłaby kilkakrotnie tańsza, a także
    niewątpliwie zdają sobie sprawę, ze w normalnych okolicznościach Polska
    nigdy nie powazy się zakłócić dostaw do UE.
    Dlaczego zatem Niemcy wywalają kupę pieniędzy, narażaja na szwank stosunki
    z Polską i też tak uparli się przy rurze podmorskiej?
    Jedyna powazna przyczyna, jaka mi przychodzi do głowy, to fakt, że tylko
    wtedy, gdy już mieć będą bezpośrednie i nie przez nasze terytorium
    połączenie z polami gazowymi Rosji mieć tez będą rozwiązane ręce, aby
    ewentualnie rozmawiac z nami z pozycji siły. -Tylko wtedy bowiem, nawet w
    najbardziej ekstremalnej sytuacji nie muszą się bać, ze Polska zakręci
    rosyjski, tranzytowy kurek.
    Tylko wtedy, niezaleznie od tego, co dziać sie będzie na polsko-niemieckiej
    granicy nic im juz ze strony Polski grozić nie może (tym bardziej, ze
    rozbrajać mamy się dalej do 95 tysięcznej armijki)
    A przypominam moja mantrę, -Niemcy to powazne państwo myślace
    długoterminowo, od lat realizujące z powodzeniem swoje plany przezwyciężenia
    następstw 2-giej WŚ .

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-12-14 16:57:58
    Temat: Re: gazociąg bałtycki
    Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Użytkownik "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zwrócić uwagę na następujące implikacje rozpoczętej akurat
    budowy
    > gazociągu bałtyckiego.
    >(...)

    .>Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info

    Miło mi, ze komus tak spodobał sie mój post z innej grupy, ale po co
    podszywa sie pod mój nick i wysyła ten post na grupe prawną???

    --
    Pozdr