  • 1. Data: 2003-11-14 09:33:54
    Temat: gaz, gazownia, klucz
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Może ktoś z Was byłby w stanie mi podpowiedzieć, co mam zrobić w sytuacji, w
    jakiej się znalazłam.
    Od pół roku mieszkam w prywatnym budynku, w którym znajduje się kilka
    mieszkań pod wynajem. Liczniki gazowe od wszystkich mieszkań znajdują się w
    osobnym pomieszczeniu, do którego klucze mają właściciel budynku (firma) i
    inkasent z gazowni.
    Przez cztery miesiące po podpisaniu umowy z gazownią nikt się mną nie
    interesował, więc zadzwoniłam do nich, z sugestią, że może wystawiliby mi
    jakiś rachunek. Po miesiącu pojawił się inkasent (gdy ja byłam w pracy) i
    zostawił mi w skrzynce karteczkę, że... prosi o odczyt licznika. Zadzwoniłam
    do gazowni z informacją, że nie mogę im podać stanu licznika, bo nie mam
    dostępu do licznika (a oni powinni mieć) - kobitka, z która rozmawiałam,
    uznała, że poszukają u siebie klucza. A teraz dostałam pilne wezwanie do
    gazowni - mam się stawić i... podać stan licznika.
    Czy w sytuacji, kiedy dostęp do licznika ma (teoretycznie) gazownia, mogą
    wymagać ode mnie stanu?? Mogę wziąć urlop, zdobyć drugi klucz i dostać się
    do licznika, ale nawet nie wiem, który jest mój (gdy go instalowano, nie
    było mnie w domu, a monterzy dostali się do środka dzięki kluczowi od
    inkasenta).
    Zaczynam podejrzewać, że gazownia zgubiła klucz... Obawiam się, że zanim
    wyjaśnię tę sprawę, odetną mi gaz ;) Czy mogą mi wystawić rachunek
    "prognozowany" bez odczytu, a dopiero potem niech się bawią w szukanie
    dostępu do licznika ?

    Dzięki i pozdrawiam

    Monika

  • 2. Data: 2003-11-14 11:58:48
    Temat: Re: gaz, gazownia, klucz
    Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce>

    Recently idiom wrote:
    > Obawiam się, że zanim
    > wyjaśnię tę sprawę, odetną mi gaz ;) Czy mogą mi wystawić rachunek
    > "prognozowany" bez odczytu, a dopiero potem niech się bawią w szukanie
    > dostępu do licznika ?

    Nie wiem kto ma zapewnić ten dostęp, ale aby Ci odciąć gaz muszą mieć
    dostęp do licznika, bo w takiej sytuacji go zdejmują.
    Więc w zasadzie to nie twój problem...;-)
    --
    Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
    "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

  • 3. Data: 2003-11-14 14:59:59
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "idiom" <i...@w...pl> wrote in message
    Gdzie jest zawór gazu odcinający gaz do twojego mieszkania.
    W skrzynce, do której nie masz dostępu?
    Zainteresuj tym gazownie i nadzór budowlany.

    Wyślij gazowni pismo z numerem ich wezwania (nie telefon), że ponieważ nie
    masz dostępu do licznika, bo to gazownia ma klucz, to przelewsz na ich konto
    kwotę jakąś tam jako zaliczkę za zuzyty gaz i prosisz o przesłanie
    rozliczenia w najbliższym możliwym czasie.
    Teraz piłeczka należy do nich.