    From: "markos" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: frima windykacyjna
    Date: Sun, 8 May 2005 15:53:50 +0200

    Witam.
    Nie będę się wdawał w szczegóły, zostałem wkręcony przez "przyjaciela" młody
    byłem, głupi byłem. Otóż jak wiadomo rachunki się przedawniają po 3 latach,
    a czy tak samo się przedawniają kary za zerwanie umowy? Mam oczywiście na
    myśli telefon komórkowy w sieci IDEA, ostatni rachunek i kara za zerwanie
    telefonu. Dokumenty te zostały wystawione w maju 2001. A w maju 2005 zgłosi
    się do mnie firma windykacyjna, dowiedzialem sie, bo zbieraja na moj temat
    dane osobowe. Pytanie czy kara za zerwanie umowy też jest przedawniona? Czy
    mogę się odwołać od tego jeżeli rachunek został przedawniony?
    Telefon był na osobę cywilna nie na firme

    Umowe podpisałem 21 marca 2001
    Umowa była na rok do 20 marca 2002

    Ostania faktura została wystawiona 24 maja 2001
    umowa zostala zerwana przez Idea 20 sierpnia 2001

    28 listopada 2001 sprawa zostala przekazana firmie windykacyjnej "Awimar"
    firma "Awimar" przekazala moja sprawe firmie "EGB Investments" w dniu 8
    stycznia 2003

    Dzisiaj sie dowiedzialem od sieci Idei, ze byly wyslane do mnie listy ale
    wracaly bo adres był zły "przyjaciel" wzial telefon zmienił adres do
    korespndencji, dla tego listy nie trafiały.
    Dziwi mnie to że maja moje dane zamldowania, nic nigdy nie dostał przez 4
    lata. Pytanie, czy Idea mogła przekaza ta sprawe do firmy "Awimar", czy
    firma "Awimar" mogła ja przekaza do firmy "EGB Investments" bez
    poniformowania mnie? liste poleconym. I czy ta sprawa jest juz przedawniona?

    .
    Dodam że rachunek wynosił około 650zł, kara za zerwanie umowy 750zł, 700zł
    opłaty dla firmy windykacyjnej , + odestki czyli 3000zł. Dodam że zadanego
    dokumentu jeszcze od tej firmy nie dostałem. Dowiedziałem się o tym że coś
    szykują, i zadzwoniłem do nich.

    Bardzo dziękuję za odp.