  • 1. Data: 2003-09-18 15:53:18
    Temat: Ile za poradę prawną w W-wie?
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Witam.
    Ile w tej chwili kosztuje porada prawnika/radcy prawnego w zakresie
    ubezpieczeń komunikacyjnych (a dokładnie likwidacji szkód)?
    Chodzi mi oczywiście o orientacyjne ceny.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2003-09-18 20:16:21
    Temat: Re: Ile za poradę prawną w W-wie?
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message
    > Ile w tej chwili kosztuje porada prawnika/radcy prawnego w zakresie
    > ubezpieczeń komunikacyjnych (a dokładnie likwidacji szkód)?
    > Chodzi mi oczywiście o orientacyjne ceny.
    Dobry znajomy prawnik w sprawie spadkowej bierze 100 zł/h.
    Tyle mogę pomóc...
    Miko

  • 3. Data: 2003-09-18 20:16:59
    Od: "Miko" <m...@y...com>

  • 4. Data: 2003-09-19 06:30:36
    Od: "Piotr Ch." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miko" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    > "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message
    > Dobry znajomy prawnik w sprawie spadkowej bierze 100 zł/h.
    > Tyle mogę pomóc...
    > Miko

    moja firma zaplacila za porade w zakresie prawa prasowego 500 zl/h
    netto.

    chyba sie przekwalifkuje

    Piotr

  • 5. Data: 2003-09-19 12:16:29
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Często biorą 100,-. Ale nie ma reguły i ścisłej stawki. Co najgorsze, w
    przeciętnych okolicznościach nie wiesz, czy przypadkiem twój doradca nie
    specjalizuje sie w sprawach np. rozwodowych. Sekretariat np. zespołu
    adwokackiego zawsze ci powie, że maja specjaliste od spraw podobnych do
    twoich i dziwnym trafem okazuje sie nim ten z adwokatów, który ma
    najmniejejsze akurat obłożenie/dobre układy z sekretarką zespołu. Juz kilka
    razy miałem podobne sytuacje, referując sprawę odnosiłem wrażenie , że
    adwokat nie bardzo wie,o co chodzi, co gorsza udzielał całkowicie błędnych
    porad i wyjaśnień, które mogły spowadować niekorzystne i nieodwracalne
    skutki. Dobre tylko było to, że gdy podawałem mu właściwa interpretację,
    popartą odpowiednimi przepisami, to z oporem bo z oporem, ale się w końcu
    zgadzał. Oczywiście nie przeprosił za swoje ewidentne błędy i z otwartym
    czołem zażyczył sobie 400,0 zł, bo " sprawa była złożona"- czytaj, musiał
    się ode mnie nauczyc nowych / zapomnianych przepisów. Potem w poczekalni
    dowiedziałem się, że specjalizuje się właśnie w rozwodach , a ja miałem
    sprawę podatkowo/egzekucyjną.
    Dlatego uważam za szkodliwe utrzymywanie fikcji, że adwokat to omnibus
    mogący stawać w każdej sprawie. To jest przecież niemożliwe, a niektórzy z
    nich ( śmiem twierdzić , że większość) w pogoni za mamoną gotowi są dziąłać
    w różnych specjalnościach, o których ostatnio słyszeli na np. studiach.
    Pozdr