  • 1. Data: 2005-01-06 10:51:18
    Temat: faxowanie umowy a jej waznosc
    Od: "Max" <l...@t...pl>

    Witam

    Firma z USA chce podpisać ze mną umowę,
    dostałem wzór i mam podpisać i przesłać im faxem
    czy taka umowa będzie ważna ? Jeśli odeślą mi podpisana przez
    nich faxem to chyba nie ? Jeśli odeślą mi podpisana
    umowę poczta to chyba tak (bo mam swój oryginał i ich oryginał
    podpisu - tyle ze na innej kopii).
    A może prawo USA jest inne i tam umowa z faxowanym podpisem jest
    ważne ? (chociaż w to wątpię - łatwe fałszerstwo)

    z góry dziękuje za odpowiedz
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-01-06 19:16:54
    Temat: Re: faxowanie umowy a jej waznosc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Max" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

    Być może prawo USA jest w tym względzie bardziej liberalne. Bo z punktu
    widzenia Polskiego prawa, to już bym wolał to drogą mailową załatwić z
    podpisami elektronicznymi. Jeśli nawet nie kwalifikowane, to i tak dają nie
    mniejsze, a nawet większe zabezpieczenie.

  • 3. Data: 2005-01-06 19:52:58
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2005 11:51:18 +0100, Max napisał(a):

> [...]
    > A może prawo USA jest inne i tam umowa z faxowanym podpisem jest
    > ważne ? (chociaż w to wątpię - łatwe fałszerstwo)

    Nie mam pojecia jak jest naprawde. Na logike to oni powinni byc zobowiazani
    z tej umowy a Ty nie. Gdyby fax mial moc oswiadczenia woli, to dysponujac
    wzorem czyjegos podpisu wyprowadzam sie do USA, faksuje sobie z Polski
    umowe np. pozyczki zawierajaca pokwitowanie odbioru gotowki, ozdobiam ja
    tym podpisem i mam slicznego dluznika.

    Z DRUGIEJ STRONY

    W Nowej Zejandii para jakis Afrykanow zdobyla wzory podpisow paru
    biznesmenow co wystarczylo im aby zrobic stale zlecenia np. tytulem wyplat
    pensji pracownikow z kont tych biznesmenow. Na konta podstawionych osob
    oczywiscie.

    Temat nadal otwarty i ciekawy. Szkoda ze nikt go nie podejmuje...

  • 4. Data: 2005-01-07 08:36:21
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

> [...]

    > A może prawo USA jest inne i tam umowa z faxowanym podpisem jest
    > ważne ? (chociaż w to wątpię - łatwe fałszerstwo)

    Dlaczego nikt nie podejmuje tego watku?????

    Do poprzedniej wypowiedzi dodam jeszcze, ze niektore b. wazne dokumenty w
    prawie anglosaskim mozna podpisac faksymilka. To nie fax ale jednak kopia
    podpisu.

    Pzdr

  • 5. Data: 2005-01-07 10:47:09
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 1/7/2005 9:36 AM, Wiesław wrote:
> [...]

    > prawie anglosaskim mozna podpisac faksymilka. To nie fax ale jednak kopia

    W przypadku wzajemnego zaufania ważna jest treść i zgodność stron co do
    ustaleń - przy jej braku nawet podpis złożony miebieskim długopisem,
    kolor "dokumentowy" zgodny z normą ISO w obecności osoby zaufania
    publicznego niewiele pomoże.

    W krajach o dłuższej tradycji w obrocie gospodarczym również zdarzają
    się oszuści, jednakże w tzw. normalnym biegu rzeczy w przypadku
    zgodności treści dokumentu z nastepującymi po nim zdarzeniami zakłada
    się, że jest on prawdziwy, nawet jeżeli umowa nie jest w oryginale.

    Trudno np. przyjąc, że ktos nie składał zamówienia, jeżeli odebrał towar
    i za niego zapłacił, a następnie sprzedał go z zyskiem, tylko dlatego,
    że zamówienie dosłano faxem.

    Możesz powołać się na regulacje miejscowe, że jest wymóg oryginału i
    dosłać im pocztą do podpisu.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2005-01-07 17:18:35
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Fri, 07 Jan 2005 11:47:09 +0100, Catbert napisał(a):

> [...]
    > ustaleń - przy jej braku nawet podpis złożony miebieskim długopisem,
    > kolor "dokumentowy" zgodny z normą ISO w obecności osoby zaufania

    W tym wypadku pomoze wlasnie najwiecej. Wlasnie na takie okazje stworzono
    wspomniane normy. Trudno zakladac ze wszyscy ludzie sa uczciwi.