  • 1. Data: 2006-10-11 14:08:35
    Temat: faktura zaliczka- problem
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    witam,
    na poczatku tego roku na wysokosci lutego pewna firma zlecila mi wykonanie
    reklamy swietlnej. Ja ww. reklame zamowilem w firmie ktora je produkuje i
    zaplacilem zaliczke 1200 zl ( na fakt jest napisane- faktura vat/zal nr FZAL
    xxxx; indeks i nazwa wyrobu- ZALICZKA_22, a pod spodem jest napisana cala
    kwota za reklame). Niestety (moj blad!- brak umowy ze wzgledu na
    wczesniejsza wspolprace) firma co mi reklame zlecila, wycofala sie z tego
    zlecenia.
    Zdazylem wstrzymac zlecenie w firmie ktora zaliczkowalem, ale powiedzieli ze
    juz jakis material przygotowali i powiedzieli ze zaliczki nie oddadza ale
    moge wziac przygotowany material, skladajac pismo ze specjalna prosba.
    Zrezygnowalem z wziacia metrialu bo ciagle byla szansa ze pierwsza firma
    jednak zmieni zdanie i zamowi reklame ponownie.
    Minelo 8 mcy, firma co chciala reklame definitywnie sie wycofala. Wiec
    zglosilem sie do producenta o wydanie materialow. Oni powiedzieli ze nie
    maja tych materialow (nie moga znalezc na magazynie) i najlepszym
    rozwiazaniem bedzie jesli cos od nich kupie za te kwote, lub przyszle zakupy
    beda zmniejszaly te kwote. Ja natomiast, nie jestem przekonany do dalszej
    wspolpracy z ta firma, i chcialbym odzyskac pieniadze.

    I moje pytanie brzmi :
    Czy jest szansa zebym te pieniadze odebral, bez opcji kupowania czegos za te
    kwote?
    jak sie zabezpieczyc przed sytuacja, ze producent, gdy mu powiem, ze chce
    odzyskac pieniadze, powie mi ze nagle te materialy sie znalazly- mimo ze mi
    od reki nie bedzie w stanie ich wydac?

    Prosze o jakies podstawy prawne, zebym wiedzial jak rozmawiac:)

    pzdr
    Anax