    From: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: egzekucja z wierzytelności
    Date: Wed, 12 Nov 2008 11:13:48 +0100

    Po 2 latach procesów wygrałem sprawę o niezapłacone wynagrodzenie. Już nie
    mając siły na szarpanie się z moim byłym pracodawcą złozyłem wniosek do
    komornika o egzekucję wierzytelności.
    Było to we wrześniu.
    Sytuacja wyglada nastepująco: istytucją pozwaną była jednostka wpisana do
    rejestru instytucji szkoleniowych (ma własny NIP, Regon), organem
    prowadzącym i załozycielskim jest stowarzyszenie. Przez te 2 lata procesów
    stowarzyszenie zlikwidowało konto, którego użyczało pozwanej jednostce -
    lecz ww.jednostka używa konta głównego ww. stowarzyszenia. Pracownicy
    jednostki są zatrudnieni w organie prowadzącym (są formalnie pracownikami
    stowarzyszenia), jednostka mieści się w budynku stowarzyszenia i prowadzi
    kursy w budynku stowarzyszenia - kasa z kursów trafia na konto
    stowarzyszenia. Komornik od 2 miesięcy nic praktycznie nie ustalił - zajął
    konto w Urzędzie Skarbowym (nadpłaty podatku) - jaki jest czas oczekiwania
    na ściągnięcie wierzytelności, czy odsetki od zasądzonego wynagrodzenia
    lecą? Druga sprawa - od wynagrodzenia muszę sam odprowadzić składkę na ZUS -
    Sąd w wyroku nie określił co z częścią pracodawcy (zasądzona moja płaca
    brutto, bez części, którą powinien odprowadzić pracodawca)- czy pracodawca
    musi odprowadzić swoją część, czy ja muszę pisać o uzupełnienie wyroku, czy
    ZUS sam sobie z tym poradzi?
    Wkurza mnie ten bezład prawny - stowarzyszenie, które prócz tej jednostki
    oświatowej na dotację na szkołę w wysokości 3 mln rocznie jest bezkarne,
    jednostka szkolniowa, której budżet wchodzi w budżet stowarzyszenia jest
    niewypłacalna dla komornika, mimo że zarabia kilkaset tysięcy zł bo kasa
    płynie na konto stowarzyszenia, a tego konta komornik nie może zająć bo to
    odrębna firma...
    Jak to wszystko ugryźć?
    Pozdr