  • 1. Data: 2005-05-04 19:13:19
    Temat: dziedziczenie mieszkania spoldzielczego
    Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...pl>

    Z tego co się dowiedziałem to mieszkania spółdzielczego się nie dziedziczy,
    ale jak się ma sprawa wkładu lokatorskiego ? W testamencie dziadek przepisał
    na mnie swoją część wkładu lokatorskiego mieszkania w którym jestem na stałe
    zameldowany razem z dziadkiem. Swoją część, bo ze swoja drugą żoną miał
    podział majątku. Jego druga żona nie żyję od około 10 lat i nikt do tej pory
    nie upomniał się o jakieś prawa do tego mieszkania. Czy po śmierci dziadka
    mogę zostać członkiem spółdzielni a jeżeli spółdzielnia mi odmówi to co się
    wtedy dzieje z wkładem lokatorskim ?

  • 2. Data: 2005-08-08 16:36:06
    Temat: Re: dziedziczenie mieszkania spoldzielczego
    Od: "Woqlski" <w...@i...net.pl>

    Art. 9. 3. Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych
    Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego jest niezbywalne, nie
    przechodzi na spadkobierców i nie podlega egzekucji.

    Art. 14. 1. Z chwilą śmierci jednego z małżonków spółdzielcze lokatorskie
    prawo do lokalu mieszkalnego‚ które przysługiwało obojgu małżonkom‚ przypada
    drugiemu małżonkowi. Małżonek ten‚ jeżeli nie jest członkiem spółdzielni‚
    powinien w terminie jednego roku od dnia śmierci współmałżonka złożyć
    deklarację członkowską. Małżonkowi zmarłego członka spółdzielni przysługuje
    roszczenie o przyjęcie w poczet członków spółdzielni. Przepis art. 13 ust. 2
    stosuje się odpowiednio.
    2. Przepis ust. 1 nie narusza uprawnień spadkobierców do dziedziczenia
    wkładu.

    Forum Nieruchomości
    www.Forum.Woqlski.pl