  • 1. Data: 2003-08-04 13:05:52
    Temat: działka z hipoteką - jak kupować
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    zamierzam kupić działkę budowl. która zostanie "wykrojona" z większej, na
    której jest obciążenie hipoteczne

    co zrobi bank z hipoteką - przypisze nowej działce proporcjonalnie do jej
    metrów czy jakieś inne rozwiązanie (np. całośc kwoty), czy do podziału
    działki z hipoteką jest potrzebna zgoda banku

    zakładam, że obciąży proporcjonalni - jak wtedy kupuję się taką działkę

    dodam, że bank to PeKaO SA

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2003-08-04 18:01:32
    Temat: Re: działka z hipoteką - jak kupować
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "mwi" <m...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > co zrobi bank z hipoteką - przypisze nowej działce proporcjonalnie
    > do jej metrów czy jakieś inne rozwiązanie (np. całośc kwoty), czy do
    > podziału działki z hipoteką jest potrzebna zgoda banku

    To co będzie chciał.

    Ustawa o księgach wieczystych i hipotece

    Art. 76.
    1. W razie podziału nieruchomości hipoteka obciążająca dotychczas
    nieruchomość obciąża wszystkie nieruchomości utworzone przez podział
    (hipoteka łączna).
    2. Wierzyciel, któremu przysługuje hipoteka łączna, może według swego
    uznania żądać zaspokojenia w całości lub w części z każdej nieruchomości
    z osobna, z niektórych z nich lub ze wszystkich łącznie. Może również
    według swego uznania dokonać jej podziału pomiędzy poszczególne
    nieruchomości.
    3. W celu zabezpieczenia tej samej wierzytelności można, w drodze
    czynności prawnej, obciążyć więcej niż jedną nieruchomość (hipoteka
    łączna umowna).
    4. Do hipoteki zabezpieczającej kredyt udzielony na budowę domów
    mieszkalnych, jeżeli podział nieruchomości polega na przeniesieniu
    własności części nieruchomości zabudowanej domem mieszkalnym, przepisu
    ust. 1 nie stosuje się. W takim wypadku hipoteka ulega podziałowi zgodnie
    z postanowieniami umowy.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    UWAGA!! Mam zle skonfigurowanego Outlooka i nie zawaham sie go uzyc!