    From: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: dzialka, dojazd, skarpa, linia telefoniczna, pytanie
    Date: Wed, 21 Apr 2004 20:33:46 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@zwnet-gw.bmj.net.pl

    Witam wszystkich Szanownych Grupowiczow!

    Mam taki problem:
    mam sobie dzialkę, która swoim wąskim (4m) kawalkiem dolega do drogi, ale ponieważ
    dzialka jest na
    zakrecie i droga idzie pod góre, to w ramach wyrównania drogi, powstala mala skarpa
    miedzy drogą a
    moją dzialką. Nie planuję stawiać żadnej budowli na tej dziace. Jednak aby mieć
    dojazd, zeskosowalem
    sobie tą skarpę, (zrobilem dojazd lagodny). Jednak okazalo się, ze w tym miejscu byl
    kabel
    telefoniczny wkopany na gębokość 50 cm (na którym leżala tylko żólta taśma) i teraz
    trochę wystaje
    po wybraniu tej ziemi. Kabla na mapach nie bylo. (nie uszkodzilem go) Gdy zadzwonilem
    do TPsy, żeby
    go wkopali glebiej to facet zacząl mnie straszyć kosztami. Nie mam telefonu na tej
    dzialce i nie
    chce miec.
    No i teraz pytania:
    1) Czy musialem powiadamiać kogokolwiek, że robię sobie dojazd do wlasnej dzialki
    (caly dojazd,
    czyli to co wybralem bylo na moim)? ( w szczegolności TPSA )
    2) Czy musialem uzyskać od kogokolwiek pozwolenie ? ( w szczegolności TPSA )
    3) Czy TPSA ma prawo żądać ode mnie zaplaty, za wkopanie tego kabla glębiej ?
    4) Na jaką glębokość musi zostać wkopany ?
    5) Czy będę odpowiedzialny, gdy ten kabel zostanie ukradziony ?
    7) Czy mialem/mam prawo go zerwać/usunac ? (nie byl na mapach, nie jest wpisany w
    slużebność księgi
    wieczystej) Pytanie czysto teoretyczne, gdyż nie zamierzam tego robić, bo by mnie
    ksiądz z ambony
    caly rok palcem wytykal :))
    8) Czy mam prawo żadać zabrania tego kabla ? (gdy kupilem dzialke, ten kabel już tam
    byl, ale nie
    bylo go na mapach, sprawdzalem)
    9) Czy mam prawo (skuteczne :) ) żądać wymiany użytkowania tego kabla na mojej
    dzialce, w zamian za
    np. podlączenie neostrady w miejscu mojego zamieszkania (ten sam rejon)?

    Chcialem tylko, aby szybko przyjechali, wkopali kabel i po sprawie, ale jak mnie
    zaczęli straszyć
    kosztami to chcę być przygotowany merytorycznie do tej rozmowy.

    Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedzi,
    Andrzej