  • 1. Data: 2008-08-06 21:27:42
    Temat: droga gruntowa w lesie -wolno jeździć samochodem ?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Mam takie pytanie.
    Jest sobie droga - bez asfaltu - droga prowadzi przez las. W środku lasu
    stoi dwa domy i pod tym domami jest skrzyżowanie dróg - spotyka się tam 6
    dróg. Na jednej jest ustawiony zakaz ruch - na innych takiego znaku nie ma -
    nie ma żadnych znaków.
    Wczoraj pojechałem tam samochodem z żoną celem poduczenia jej jeździć
    samochodem - dawno nie jeździła - a tam są te skrzyżowania na tyle sprytne i
    ruch mały - 2,3 samochody na godzine że można trenować do woli.
    No właśnie tylko jakaś kobita się nas czepiła, że to jest las a nie plac
    manewrowy i tu się uczyć nie wolno i wogóle to jeździć nie wolno.
    Zadzwoniłia po policję - czekaliśmy dobre półgodziny - z ciekawości - ale
    nikt nie przyjechał.

    Przy wjeździe do lasu żadnych znaków nie ma - samochody jeżdzą tam -
    normalnie - tzn miejscowi bo spory skrót jest chociaż droga miejscami
    dziurawa.

    No i teraz się zastanawiam czy wolno sobie jeździć po takiej drodze. Czy
    wolno cofać z jednej drogi do drugiej. Jedna z nich jest pod górkę - idealna
    do trenowania ruszania pod górę.
    Żona prawo jazdy ma ale 7 lat nie jeździła. Teraz musi jeździć i
    postanowiliśmy potrenować na uboczu. Niewiedziałem tylko, że ktoś mieszka w
    tych domach.
    Ale czy złamałem jakiś przepis? Czy musiałem się obawiac przyjazdu policji ?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2008-08-06 21:31:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pawelj pisze:
    > No i teraz się zastanawiam czy wolno sobie jeździć po takiej drodze.

    Art. 29 ust. 1 ustawy o lasach
    "Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony
    jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi jest
    dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami
    dopuszczającymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidów
    poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb."

    Więc ciesz się, że Policja nie przyjechała :)

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-06 21:46:22
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > przystosowanymi do ich potrzeb."
    >
    > Więc ciesz się, że Policja nie przyjechała :)

    Hmmm
    Ta droga o której mówię wygląda tak, że przed lasem jest przejazd kolejowy
    oznakowany znakiem stop i krzyżem...
    Droga ma szerokość taką że ze 3 samochody się zmieszczą. Jest to jedyna
    droga dojazdowa do ogródków działkowych (od strony mniej uczęszczanej). Nie
    ma zakazu wjazdu - nie ma też informacji, że jest dopuszczony ruch.
    Więc jest ona publiczna czy nie ?

    --
    Pawełj

  • 4. Data: 2008-08-06 21:53:43
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g7d6ho$l32$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > droga dojazdowa do ogródków działkowych (od strony mniej uczęszczanej).
    > Nie ma zakazu wjazdu - nie ma też informacji, że jest dopuszczony ruch.

    Jeszcze dołożę, że mieszkam od tego lasu ok kilometra przy tej drodze.
    Rodzaj nawierzchni się nie zmienia. Na jednej drodze w tym lesie jest zakaz
    ruchu - na innych nie ma - ja z tego wnioskuję że tam wolno wjeżdzać bo
    gdyby nie było wolno to po co by tam akurat stał znak ?

    Zacząłem czytać ustawę o drogach publicznych ale to chyba nie dla mnie bo
    niewiele z tego rozumiem. Może ktoś ma jakąś gotową prostą definicję drogi
    publicznej ?
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20042042086&type=3&name=D20042086Lj.pdf

    --
    Pawełj

  • 5. Data: 2008-08-06 23:29:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb."
    > Więc ciesz się, że Policja nie przyjechała :)

    Nie do końca to prawda. Tu chodzi o leśne drogi, a nie drogi biegnąc po
    lesie.

  • 6. Data: 2008-08-07 04:14:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pawelj pisze:

    > Więc jest ona publiczna czy nie ?

    Ja założyłbym że publiczną była droga ze znakami. Inne wątpię, ale kto wie.

  • 7. Data: 2008-08-07 04:16:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie do końca to prawda. Tu chodzi o leśne drogi, a nie drogi biegnąc po
    > lesie.

    Przecież przepis jest jasny.
    według ciebie czym się różnią drogi leśne, od dróg biegnących przez las ??

  • 8. Data: 2008-08-07 05:20:31
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Johnson napisał(a):

    > Przecież przepis jest jasny.
    > według ciebie czym się różnią drogi leśne, od dróg biegnących przez las ??

    Czy jeśli autostrada biegnie przez las staje się tym samym drogą leśną?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 9. Data: 2008-08-07 06:39:28
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    pawelj <pawel_jajko> napisali:
    > niewiele z tego rozumiem. Może ktoś ma jakąś gotową prostą definicję drogi
    > publicznej ?

    Decydujace jest, kto jest zarzadca drogi

  • 10. Data: 2008-08-07 08:57:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Czy jeśli autostrada biegnie przez las staje się tym samym drogą leśną?

    Oczywiście :)
    ,ale jest doga publiczną więc można po niej jeździć.