  • 1. Data: 2007-02-23 11:12:55
    Temat: dokumentowania biletem wyjazdu służbowego ???????????
    Od: "wiktor" <w...@p...wp.pl>

    Witam
    Pracuję w szkole w małej miejscowości, ostatnio Urząd Gminy wprowadził nowy
    sposób rozliczania wyjazdów służbowych, każdy wyjazd trzeba udokumentować
    biletem. Praktyka jest taka że każdy jeżdzi swoim samochodem a w delegacji
    wpisuje PKS i to pokrywa przynajmniej w części koszty wyjazdu. W obecnej
    sytuacji każdy bedzie musiał jeżdzić na swój koszt chyba że ktos zdecyduje
    się na PKS w co wątpię.
    Pytanie jest następujące czy koniecznośc dokumentowania biletem wyjazdu
    służbowego jest zgodna z prawem.?
    Z góry dzieki za wszelkie sugestie
    pozdrawiam
    Wiktor

  • 2. Data: 2007-02-23 14:43:17
    Temat: Re: dokumentowania biletem wyjazdu służbowego ???????????
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wiktor" <w...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    To jest nowa moda na zmniejszanie kosztów delegacji.

  • 3. Data: 2007-02-26 06:36:56
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 15:43:17 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "wiktor" <w...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To jest nowa moda na zmniejszanie kosztów delegacji.

    to nie moda - siakieś przepisy zmieniły się od nowego roku. U mnie też
    trzeba przedstawiać bilety. W kilku innych firmach również. Nie szukałem z
    czego to wynika, ale jakiś przepis jest...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2007-02-26 10:21:09
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 12:12:55 +0100, wiktor napisał(a):

    > Pytanie jest następujące czy koniecznośc dokumentowania biletem wyjazdu
    > służbowego jest zgodna z prawem.?

    Jakiś czas temu był podobny wątek i wtedy coś szukałem w zarządzeniu
    - teraz nie mogę sprawdzić - ale zajrzyj tam.
    U mnie w pracy zawsze trzeba było dołączać bilety - bo to był dowód
    że się na delegację jechało danym środkiem, a nie z kolegą samochodem
    służbowym (ale to pewnie przez to że jeździliśmy różnie - raz
    samochodem, raz pociągiem a raz PKS'em). Poza tym w tej chwili księgowe
    potrzebują do czegoś NIP'u z biletu - jak nie mają to nie mogą
    rozliczyć - więc nie wiem czy nawet jeśli nie wynika to z zarządzenia
    to może wynikać z jakichś spraw księgowych.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2007-04-06 12:38:46
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    Jest niestety wybitnie zgodna z prawem.Urząd w zasadzie musiał to zrobić.
    Przedstaw im oświadczenie,że zgubiłeś bilety i ich nie
    dołaczasz.Teoretycznie powinni to uwzględnić.

  • 6. Data: 2007-04-06 20:03:54
    Od: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>

    > Jest niestety wybitnie zgodna z prawem.

    A czy to nie jest niezgodne z prawem, ze ogranicza sie mozliwosc
    refundacji dojazdu poprzez ograniczenie tylko do srodkow transportu
    publicznego? Przeciez sa miejsca, z ktorych dojazd taki jest albo
    wyjatkowo niedogodny (w stopniu np. uniemozliwiajacym punktualny dojazd)
    albo w ogole niemozliwy (brak polaczen w wybranych godzinach)? Co w
    sytuacji, gdy dojazd samochodem jest jedynym mozliwym?

    Moj pomysl:

    - wniosek o uznanie stawki przejazdu samochodem wedlug przelicznika za 1km
    - zalacznik 1: rozklad jazdy srodkow transportu publicznego z miejsca
    zamieszkania (zameldowania), uwzgledniajacy jedyne mozliwe trasy polaczen
    - zalacznik 2: ksero dowodu osobistego z wpisanym miejscem zameldowania
    stalego/tymczasowego.

    Pozdrawiam,

    Andrzej