  • 1. Data: 2013-07-29 15:11:41
    Temat: dodawanie dowodów
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Witam, pokrótce sprawa wygląda następująco:
    - klienta zalega z płatnościami
    - wysyłamy 1 wezwanie
    - wysyłamy 2 wezwanie
    - sprawa idzie do e-sądu
    - klient wnosi skuteczny sprzeciw
    - sprawa trafia do "standardowego" sądu
    - "standardowy" sąd prosi o pismo precyzujące kilka aspektów no i dowody

    jak przeglądam złożony pozew to brakuje mi w nim wykazanego jednego
    dowodu - tj pierwszego wysłanego wezwania do zapłaty, które dopełniałoby
    obrazu sytuacji i tu pytanie czy w piśmie/odpowiedzi do sądu mogę
    posłużyć się takim dowodem? jak go włączyć do postępowania żeby
    formalnie nie polec?
    z góry dziękuję za sugestie

    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2013-07-29 15:13:11
    Temat: Re: dodawanie dowodów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-29 15:11, Krzysiek pisze:
> [...]
    > obrazu sytuacji i tu pytanie czy w piśmie/odpowiedzi do sądu mogę
    > posłużyć się takim dowodem? jak go włączyć do postępowania żeby

    W jaki sposób wezwanie do zapłaty miałoby być dowodem? Na co?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-07-29 15:21:07
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    W dniu 2013-07-29 15:13, Liwiusz pisze:

    > W jaki sposób wezwanie do zapłaty miałoby być dowodem? Na co?

    ..sorki, że poszło na prv

    wezwanie do zapłaty to dowód na to że Powód próbował polubownie załatwić
    sprawę

    K.

  • 4. Data: 2013-07-29 15:28:10
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 7/29/2013 3:21 PM, Krzysiek wrote:

    > wezwanie do zapłaty to dowód na to że Powód próbował polubownie załatwić
    > sprawę
    >
    > K.
    a on oskarzyl ciebie czy jak?

  • 5. Data: 2013-07-29 15:33:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    Do e-sądu pewnie wysłałeś skany dokumentów, zaś sąd domaga się conajmniej
    kserokopii uwierzytelnionych i to w kopii dla pozwanego. W tej sparwie
    bedzie porzeba wysłania conajmniej faktury zapłaty, ewentualnie jakiegoś
    potwierdzenia dostawy, odbioru.

  • 6. Data: 2013-07-29 15:39:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-29 15:21, Krzysiek pisze:

    > ..sorki, że poszło na prv
    >
    > wezwanie do zapłaty to dowód na to że Powód próbował polubownie załatwić
    > sprawę

    Jedno nie starczy? Pomijając już fakt, czy przeprowadzenie takiego
    dowodu jest potrzebne? Byłoby potrzebne, gdyby pozwany uznał powództwo i
    żądał zwrotu swoich kosztów.

    art. 207kpc:
    § 6. Sąd pomija spóźnione twierdzenia i dowody, chyba że strona
    uprawdopodobni, że nie zgłosiła ich w pozwie, odpowiedzi na pozew lub
    dalszym piśmie przygotowawczym bez swojej winy lub że uwzględnienie
    spóźnionych twierdzeń i dowodów nie spowoduje zwłoki w rozpoznaniu
    sprawy albo że występują inne wyjątkowe okoliczności.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-07-29 15:40:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-29 15:33, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Do e-sądu pewnie wysłałeś skany dokumentów

    Do esądu nie wysyła się skanów dokumentów.

    Czytałeś w ogóle wątek? :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-07-29 18:18:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do esądu nie wysyła się skanów dokumentów.
    >
    > , zaś sąd domaga się
    >

    > Czytałeś w ogóle wątek? :)

    Powiem więcej, jeszcze raz go przeczytałem i nie wiem, czemu uważasz, że go
    nieuważnie przeczytałem. Sparwa z e-Sądu trafiła do normalnego, to chyba
    sensowne jest założenie, ze nie ma tam dowodów, bo skąd by się miały wziąć?

  • 9. Data: 2013-07-29 18:57:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-29 18:18, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > go nieuważnie przeczytałem. Sparwa z e-Sądu trafiła do normalnego, to
    > chyba sensowne jest założenie, ze nie ma tam dowodów, bo skąd by się

    I gdzie widzisz w swoim poście odpowiedź na pytanie "jak wskazać dowód,
    którego się nie wskazało w pozwie?"

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-07-30 00:07:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I gdzie widzisz w swoim poście odpowiedź na pytanie "jak wskazać dowód,
    > którego się nie wskazało w pozwie?"

    A na jakiej podstawie sądzisz, że oni tych dowodów nie wskazali? Faktura
    wydaje mi się najprawdopodobniejszym rozwiązaniem.