  • 1. Data: 2005-01-26 15:09:26
    Temat: do praktyków sąd grodzki
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Witam
    Poszła sprawa do grodzkiego przeciwko ubezpieczycielowi w sprawie
    zaniżenia wartości odszkodowania z OC. Czy ktoś z praktyki takich spraw
    może powiedzieć jak te sprawy się toczą tzn. czy ubezpieczyciel
    pojawia się na sprawie, czy na ogół decyduje sąd bez stron na rozprawie??
    Ponoć ubezpieczyciele nagminnie przegrywają takie sprawy ale statystyka
    pozywających jest tak mała, że i tak im się opłaca.

  • 2. Data: 2005-01-26 15:21:32
    Temat: Re: do praktyków sąd grodzki
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kesser" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ponoć ubezpieczyciele nagminnie przegrywają takie sprawy ale statystyka
    > pozywających jest tak mała, że i tak im się opłaca.

    Na 95% zaproponują ugodę przed pierwszą rozprawa.

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2005-01-26 18:25:59
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    A kto tą sprawę skierował do Sądu Grodzkiego ?
    Czy ma to jakiś związek z wykroczeniem ?
    Do tej pory myślałem, że takie sprawy zakładane są z powództwa cywilnego.

    Może jakieś szczegóły

    Pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2005-01-26 19:16:50
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 19:25:59 +0100, Slawek napisał(a):

    > A kto tą sprawę skierował do Sądu Grodzkiego ? Czy ma to jakiś
    > związek z wykroczeniem ? Do tej pory myślałem, że takie sprawy
> [...]
    Sprawę skierował prawnik z racji wysokości pozwu poszło do Grodzkiego.
    Sprawa standard wypłacili zaniżoną kwotę x za szkodę którą uznano
    za 100% etc. pisałem o tym jakieś dwa miesiące temu. Pozew jest na
    różnicę wartości pojazdu, kwotą za jaką sprzedano wrak i kwotą
    wypłaconą (cyrka 3000 pln). Zobaczymy, chciałem wiedzieć czy na tych
    sprawach pojawia się ktoś z ubezpieczalni i próbuje coś wywalczyć,
    czy raczej standardem jest sprawa zaoczna i w miarę szybko finalizowana.
    Czytałem gdzieś w gazecie ubezpieczeniowej, że obecnie TU robią tak,
    zaniżają kwoty wypłat i kosztorysów ale tak aby kwota ewentualnego
    pozwu była niska. Jak pisał autor artykułu chodziło o to, że adwokaci
    nie chcieli brać takich spraw, dużo roboty mały zysk i poszkodowani z
    podobnych powodów nie chcieli zakładać tych spraw. Jednak teraz się to
    zmienia.

  • 5. Data: 2005-01-27 12:21:12
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > A kto tą sprawę skierował do Sądu Grodzkiego ?
    > Czy ma to jakiś związek z wykroczeniem ?
    > Do tej pory myślałem, że takie sprawy zakładane są z powództwa cywilnego.
    >
    > Może jakieś szczegóły

    Szczegóły, są takie, że wydział grodzki w sądzie rejonowym rozpoznaje nie
    tylko sprawy o wykroczenia, ale również sprawy karne ( te, które nadają się
    do trybu uproszczonego ) i sprawy cywilne ( np. tez postepowanie uproszczone
    i niektore nakazy ). Radze rzucic okiem do ustawy prawo o ustroju sądów
    powszechnych.

    Konrad