  • 1. Data: 2005-01-26 14:36:32
    Temat: Pelnomocnik
    Od: Mariusz Z. <u...@m...pl>

    Witam,
    Każdy z nas może w toku prowadzonych czynności ustanowić swojego
    pełnomocnika (to już wiemy, choćby z sejmowej komisji ;-)). Ale nasuwa
    mi się pytanie, czy pełnomocnikiem może być tylko adwokat, radca
    prawny etc., czy nawet osoba bez wykształcenia prawniczego? No na
    przykład w prostych sprawach administracyjnych...
    Jeśli ktoś zna temat, to będę wdzięczny za podstawę prawną, bym mógł
    się bliżej zapoznać.

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2005-01-26 16:22:23
    Temat: Re: Pelnomocnik
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Z." <u...@m...pl> napisał w wiadomości

    W zależności od rodzaju postępowania pełnomocników obowiązują różne
    obostrzenia. Trzeba szukać w ustawach normujących tok postępowania, a więc
    kpa, kpc, kpk itd.

  • 3. Data: 2005-01-26 18:32:59
    Od: Mariusz Z. <u...@m...pl>

    Z wielką radością "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > W zależności od rodzaju postępowania pełnomocników obowiązują różne
    > obostrzenia. Trzeba szukać w ustawach normujących tok postępowania, a więc
    > kpa, kpc, kpk itd.

    Dziękuję za wskazówkę.
    Rzeczywiście - dla przykładu w KPA - jest to uregulowane:
    "pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do
    czynności prawnych".

    Pozdrawiam,
    M.