    From: "serfer" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dłużnik a sprawa sądowa
    Date: Wed, 14 Dec 2005 09:28:09 +0100

    Witam serdecznie,
    Mój dłużnik - instytucja - nie zapłacił mi za fakturę wystawioną kilka
    miesięcy temu.
    Wysyłam pisma z wezwaniem do zapłaty ale są odsyłane do mnie z powrotem z
    powodu "zwrot nie podjęto w terminie".
    Pytanie :
    1-czy w takiej sytuacji moge wystapić do sądu o wydanie nakazu zapłaty w
    postępowaniu uproszczonym czy też powinienem jednak dostarczyć pismo z
    wezwaniem o zapłatę. W instytucji owej trudno kogoś zastać a jak już jest to
    nikt nie chce potwierdzić przyjęcia wezwania.
    2- czy do skierowania sprawy do sądu wystarczy pozew i faktura czy też musze
    mieć jakieś dokumenty rejestrowe instytucji której wystawiłem fakturę?

    Bardzo będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
    pozdr serfer