  • 1. Data: 2002-04-19 13:45:50
    Temat: długi nudny tekst
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Szukam osoby, która chciała by się zająć tą sprawą w sposób szybki i
    skuteczny.
    Jeżeli ktoś byłby zainteresowany tak nietypową sprawą to proszę o kontakt.

    W roku 1998 zawarłem umowę przyrzeczenia sprzedaży mojej rolnej działki z
    firmą zagraniczną (akt notarialny). Zgodnie z umową firma prowadziła
    wszelkie działania zmierzające do nabycia wymienionej działki. Uzyskała
    wszelkie zgody stosownych urzędów niezbędne do realizacji umowy. Został
    zmieniony plan zagospodarowania przestrzennego(uchwała Rady Miejskiej
    opublikowana w Dzienniku Wojewódzkim), uzyskano pozwolenie wojewody (grunty
    mineralne klasy czwartej), uzyskano zezwolenie MSWiA. Na tej podstawie
    Wydział Architektury wydał decyzje o warunkach zabudowy. Pomimo spełnienia
    wszystkich warunków zainteresowana firma zrezygnowała z zakupu mojej działki
    tłumacząc się brakiem pieniędzy. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest
    przywrócenie statusu rolnego działki. Nie jest możliwe inne rozwiązanie tego
    problemu. Nie ponosiłem kosztów związanych z wymienionymi zezwoleniami. W
    czerwcu mijają dwa lata od uprawomocnienia zmiany przeznaczenia mojej
    działki (odrolnienie). Jakie konsekwencje finansowe grożą mi z tego tytułu?
    Do tej pory płaciłem podatek rolny.

    1.W jaki sposób przywrócić stan rolny działki. Do jakich urzędów zwrócić się
    w tej sprawie. Czy mogę zgodnie z art.12 Ustawy z dnia 3 lutego 1995 o
    ochronie gruntów rolnych i leśnych zrezygnować z prawa do wyłączenia gruntów
    z produkcji rolniczej i w związku z tym uzyskać prawo do przywrócenia stanu
    rolnego mojej działki?

    2.Jakie koszty i po jakim okresie będę musiał ponosić z tytułu posiadania
    działki przemysłowej? Czy po 2 latach od "odrolnienia" automatycznie
    wchodzi podatek od nieruchomości ?(U. 12 stycznia 1991r o podatkach i
    opłatach lokalnych) Teraz jest to działka przemysłowa.

    3.Czy istnieje podstawa prawna do uzyskania od firmy odszkodowania za
    spowodowanie opisanej sytuacji i rezygnację z zakupu mojej działki po trzech
    latach od podpisania umowy?

    Tomek

  • 2. Data: 2002-04-19 14:47:04
    Temat: Re: długi nudny tekst
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > 3.Czy istnieje podstawa prawna do uzyskania od firmy odszkodowania za
    > spowodowanie opisanej sytuacji i rezygnację z zakupu mojej działki po
    trzech
    > latach od podpisania umowy?

    Oczywiście, że istnieje: artykuł 390 KC.
    Na jego podstawie może Pan żądać:
    1) naprawienia szkody, poniesionej przez to, ze umowa nie doszła do skutku
    (czyli poniesionych kosztów związanych z zawarciem umowy oraz spodziewanych
    korzyści wynikających z zawarcia umowy przyrzeczonej) albo
    2) zawarcia przez drugą stronę do zawarcia umowy przyrzeczonej (wskutek
    prawomocnego orzeczenia sądu)

    Powyższe roszczenia ulegną przedwanieniu po upływie roku od dnia, w którym
    umowa przyrzeczona miała zostać zawarta.

    pozdr.
    T.