  • 1. Data: 2003-05-26 12:48:00
    Temat: darowizna i podatek
    Od: "xray" <x...@l...pl_USUN>

    witam
    mam pytanie
    czy jesli moi dziadkowie rozliczaja sie wspolnie jako malzenstow to
    czy kazde z nich moze darowac mi po np 9000 zł
    wolne od podatku ?
    czy w takim przypadku sumy te podlegaja sumowaniu ??

    i drugie pytanie
    co mam zawrzec w umowie darowizny aby wykazac iz babka ze strony matki (inne
    nazwisko) jest ze mna spokrweniona w stopniu wymaganym przez ustwe ?

    pozdrawiam
    marek

  • 2. Data: 2003-05-26 14:07:45
    Temat: Re: darowizna i podatek
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "xray" <x...@l...pl_USUN> napisał
    > czy jesli moi dziadkowie rozliczaja sie wspolnie jako malzenstow to
    > czy kazde z nich moze darowac mi po np 9000 zł
    > wolne od podatku ?
    nie ma znaczenia, raz na 5lat mogą podarować po 9638zl bez podatku

    > czy w takim przypadku sumy te podlegaja sumowaniu ??
    nie

    > i drugie pytanie
    > co mam zawrzec w umowie darowizny aby wykazac iz babka ze strony matki (inne
    > nazwisko) jest ze mna spokrweniona w stopniu wymaganym przez ustwe ?

    "normalna" umowa, a udokumentowanie pokrewieństwa to osobna sprawa, w twoim
    przypadku
    np.- twój dowód osobisty, dowód rodzica i dziadków