  • 1. Data: 2004-05-17 17:44:55
    Temat: dane osobowe - forma zbierania danych
    Od: "megiddo" <m...@g...pl>

    hej
    mam pytanie czy gdy spółdzielnia , firma lub jakaś osoba fizyczna lub prawna
    prosi o uaktualnienie danych personalnych - aktualizacja - nie ma w piśmie
    żadnej wzmianki o obowiązku - pismo nie jest skierowane do konkretnej
    osoby - czy taka działalność jest legalna i nie narusza ustawy o ochronie
    danych osobowych ? pismo wisi na klatkach schodowych

    prośba zawiera :
    podanie peselu, imiion , nazwiska, telefonu , adresu zamieszkania( adres
    zameldowania + adres do korespondencji)

    czy można "olać" takie wezwanie

    czy spółdzielnia , firma itd . nie powinna imiennie zaadresować do każdego
    takiego pisma ?

    dane można przesyłać listownie lub przez email - co pewnie nie jest
    bezpieczne w dzisiejszych czasach

    proszę o naświetlenie problemu

    dziękuję

  • 2. Data: 2004-05-17 19:53:43
    Temat: Re: dane osobowe - forma zbierania danych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "megiddo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Wszystko zależy od tego, czy zbierający dane ma prawo je zbierać, czy nie.
    Jeśli ma prawo, to forma aktualizacji ma drugorzędne znaczenie dla ochrony
    danych osobowych. Przyznam, że nie mam pomysłu na co Spółdzielni
    Mieszkaniowe PESEL członka, ale może jest im do czegoś tam potrzebny.
    Zresztą mają przy meldunku.

    A co do obowiązku aktualizacji. No w końcu w sumie takowego nie ma, z tym
    że nie należy się dziwić, jak spółdzielnia wyśle pismo na stary adres i
    potraktuje to jako doręczone. Innych niedogodności nie należy się
    spodziewać.