  • 1. Data: 2002-03-06 17:48:14
    Temat: czy w Polsce siedzi sie za długi ?
    Od: "peles" <p...@p...onet.pl>

    witam !
    czy jeżeli mam.długi np.w banku czy w innych instytucjach na znaczna kwote i
    w zasadzie jestem nie sciagalny bo nie posiadam nic wartosciowego i jestem
    bezrobotny - to co mi grozi czy wsadza mnie do paki ???
    jezeli tak to na jak dlugo i co z dlugami ?
    jak to wyglada w praktyce ?
    z gory dzieki za odp.
    pzdr.

  • 2. Data: 2002-03-06 18:50:25
    Temat: Re: czy w Polsce siedzi sie za długi ?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 6 Mar 2002, peles wrote:

    > czy jeżeli mam.długi np.w banku czy w innych instytucjach na znaczna kwote i
    > w zasadzie jestem nie sciagalny bo nie posiadam nic wartosciowego i jestem
    > bezrobotny - to co mi grozi czy wsadza mnie do paki ???

    Nie. Jedyny wyjątek to grzywna w post. egzekucyjnym z zamianą na areszt,
    ale ona nie ma bezpośredniego związku z wysokością zadłużenia. Jest to
    możliwe tylko w wypadku:

    1) gdy dłużnik musi dokonać czynności której nikt za niego nie może
    dokonać,
    2) gdy dłużnik ma zaniechać pewnych działań, a nie czyni tego

    Oba te przypadki wymagają wyraźnego zagrożenia grzywną w tytule
    egzekucyjnym, oraz oczywiście wniosku wierzyciela.

    > jezeli tak to na jak dlugo i co z dlugami ?

    Ano nic. Żyjesz sobie dalej i jak tylko dorobisz się jakiegoś majątku to
    przychodzi komornik i zabiera ile może na spłatę - i tak 10 lat od
    ostatniego umorzenia postępowania.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-06 19:34:35
    Od: "peles" <p...@p...onet.pl>

    dzieki !!!
    a jakas podstawa prawna??
    taaak ogolnie

    st...

  • 4. Data: 2002-03-06 20:57:15
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 6 Mar 2002, peles wrote:

    > dzieki !!!
    > a jakas podstawa prawna??

    art. 1051-1052 KPC.

    PS. Odpisuj za cytatem i wycinaj.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-07 22:16:53
    Od: "michaelo" <m...@s...pl>

    > Nie. Jedyny wyjątek to grzywna w post. egzekucyjnym z zamianą na areszt,

    kolega zapomnial o zadluzeniu w Funduszu Alimentacyjnym

    podstawe prawna moge podac ale musze pogrzebac w papierach. co moze troche
    potrwac ze wzgledu na to ze papiery takowe mam w pracy a jutro jest dzien
    wyjatkowy wiec dopiero w poniedzialek cos bym sie dowiedziec mogl
    :)

  • 6. Data: 2002-03-08 20:10:32
    Od: "peles" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > potrwac ze wzgledu na to ze papiery takowe mam w pracy a jutro jest dzien
    > wyjatkowy wiec dopiero w poniedzialek cos bym sie dowiedziec mogl
    wielkie dzieki FA mnie nie dotyczy
    pzdr.
    p.