  • 1. Data: 2003-12-18 10:20:30
    Temat: Mam udzialy w sp. z o.o. Czy moge miec druga dzialalnosc o tym samym profilu?
    Od: "apm" <s...@h...pl>

    Witam.
    Posiadam udzialy w sp. z o.o. Czy moge prowadzic dzialalnosc gospodarcza
    (jako osoba fizyczna) o takim samym profilu co ww. spolka, czy tez bylobyto
    dzialaniem na niekorzysc tejze spolki?

    Slawek.

  • 2. Data: 2003-12-18 14:21:00
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 12/18/2003 11:20 AM, apm wrote:
> [...]
    > (jako osoba fizyczna) o takim samym profilu co ww. spolka, czy tez bylobyto

    Art. 211. [Zakaz konkurencji] § 1. Członek zarządu nie może bez zgody
    spółki zajmować się interesami konkurencyjnymi ani też uczestniczyć w
    spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub
    jako członek organu spółki kapitałowej bądź uczestniczyć w innej
    konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Zakaz ten obejmuje
    także udział w konkurencyjnej spółce kapitałowej w przypadku posiadania
    przez członka zarządu co najmniej 10% udziałów lub akcji tej spółki albo
    prawa do powołania co najmniej jednego członka zarządu.

    § 2. Jeżeli umowa spółki nie stanowi inaczej, zgody udziela organ
    uprawniony do powołania zarządu.

    IMHO możesz, o ile nie jesteś członkiem zarządu, bo nie prowadzisz spraw
    spółki. Umowa spółki może jednak ograniczyć to prawo.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2003-12-18 16:25:48
    Od: "apm" <s...@h...pl>

> [...]
    >
    > IMHO możesz, o ile nie jesteś członkiem zarządu, bo nie prowadzisz spraw
    > spółki. Umowa spółki może jednak ograniczyć to prawo.

    Wszystko jasne. Bardzo dziekuje
    i pozdrawiam.

    Slawek.