  • 1. Data: 2002-05-20 15:56:25
    Temat: czy można rozsyłać oferty na maila??
    Od: "MEKU" <m...@h...pl>

    CZy mozna za pomoca netu rozsylac oferty na adresy mailowe podane przy
    stronach WWW ( lub) z wyszukiwarki ogolnie dostepnej w internecie??? Czy
    osoba lub instytucja otzryma ode mnie maila z oferta moze pozwac mnie w
    jakikolwiek sposob do sadu i żadac satysfakcji. Jakie sa uregulowania prawne
    w tej kwestii ?

  • 2. Data: 2002-05-20 17:34:29
    Temat: Re: czy można rozsyłać oferty na maila??
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >jakikolwiek sposob do sadu i żadac satysfakcji. Jakie sa uregulowania prawne

    Na razie jest tak:

    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny " z
    dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz 271)

    "Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
    propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
    konsumenta."

    Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji - (Dz.U.93.47.211)
    Art 16 ust 1 pkt 5...

    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w
    szczególnosci:
    [...]
    reklama, która stanowi istotna ingerencje w sfere prywatnosci, w
    szczególnosci przez uciazliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesylanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    naduzywanie technicznych srodków przekazu informacji

    A sa szanse, ze niebawem bedzie tak:

    http://ks.sejm.gov.pl:8010/proc4/opisy/409.htm

    konkretnie Art.8

    chociaz juz widze spamerow wykorzystujacych prywatne freekonta i
    powolujacych sie na Art.3 pkt.2 :P

    januszek

  • 3. Data: 2002-05-20 18:47:10
    Od: "MEKU" <m...@h...pl>

    Użytkownik "januszek" <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisał w
    wiadomości news:vccieus5e7to9qlnst1f1l9233g1jhfphm@4ax.com...

    Oki rozumiem. Ale czy konto pracownika danej firmy jest kontem prywatnym czy
    firmowym? Dalej idąc - dlaczego tak wiele ofert przychodzi na moja skrzynke
    pocztową ?
    Dalej idac - jesli pierwszy mail bedzie zapytaniem o pozwolenie przeslania
    oferty a drugi ofertą ?
    Idać dalej - osobiste stawiennictwo z oferta f firmie X tez ma w sobie
    znamiona przestępczości ( patrz nieuczciwa konkurencja) ?

    Jesli na te pytania otzrymam odp. to bedzie cool ;-))
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2002-05-21 11:05:52
    Od: "Radek ['Unforgiver'] Gruchalski" <r...@m...net>

    Użytkownik MEKU <m...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acbgbf$e77$...@n...tpi.pl...

    > Dalej idąc - dlaczego tak wiele ofert przychodzi na moja skrzynke

    Hoga - konta darmowe - zaakceptowales regulamin - zgodziles sie na odbior
    spamu...

    Radek ['Unforgiver'] Gruchalski