  • 11. Data: 2004-11-25 10:11:05
    Temat: Re: czy jako dowody w sprawie zalancza sie oryginaly czy kserokopie?
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > chyba ci sie grupy pomilily - o netykiecie nie wspomne.

    Chyba Ci sie kraj pomylil, ze o kulturze wypowiedzi nie wspomne. Jestes w
    Polsce, a nie w jakims Sobiepanstwie. Jezeli chcesz bronic tego kalibru
    bykow jezykowych - prosze Cie uprzejmie, poczytaj najpierw netykiete, z
    ktora tak czelnie sobie poczynasz. Mowa tam miedzy innymi o kulturze
    wypowiedzi, a czescia kultury wypowiedzi jest poprawnosc jezykowa. Poza
    wszystkim - zmartwie Cie... kultura jest wartoscia starsza i nadrzedna nad
    jakas tam netykieta, jak rowniez argument "ntg" jest w tym ujeciu czysto
    demagogiczny. Na ten blad jestem szczegolnie uczulony, jak wiekszosc ludzi,
    ktorzy dbaja o poprawnosc jezykowa. Zas jesli chodzi o polskie znaki
    diakrytyczne, czy kodowanie... z gory zaznaczam - prosze, nie rozczulaj mnie
    ;-))

    Pozdrawiam

    Tiger

  • 12. Data: 2004-11-25 17:27:21
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:co2ler$bi7$10@news.onet.pl...

    > Oryginały dołącza się do postępować uproszczonych

    Jesteś pewien? Ja zawsze daję kopie i jeszcze nigdy sąd nie miał o to
    pretensji.

    Alek

  • 13. Data: 2004-11-25 19:23:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:co54of$jt4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > wiadomości news:co2ler$bi7$10@news.onet.pl...

    > Jesteś pewien? Ja zawsze daję kopie i jeszcze nigdy sąd nie miał o to
    > pretensji.

    Normuje to art. 485 kpc: Dopuszczalne jest dołączenie odpisów dokumentów,
    stanowiących podstawę roszczenia, jeżeli ich zgodność z oryginałem jest
    poświadczona przez notariusza albo występujących w tej sprawie adwokata,
    radcę prawnego lub rzecznika patentowego. Jeżeli nie dołączono oryginału
    weksla lub czeku albo wyciągu z ksiąg bankowych i dowodu doręczenia
    dłużnikowi pisemnego wezwania do zapłaty, przewodniczący wzywa powoda do ich
    złożenia pod rygorem zwrotu pozwu.

  • 14. Data: 2004-11-25 20:52:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:co5eqo$of9$8@news.onet.pl...

    > Normuje to art. 485 kpc [...]

    Ten art. dotyczy postępowania nakazowego a ja miałem na myśli upominawcze
    (jedno i drugie idzie w uproszczonym).
    A zatem obaj mamy rację i mój sąd też :)

    Alek

  • 15. Data: 2004-11-25 21:55:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Alek wrote:
    > Ten art. dotyczy postępowania nakazowego a ja miałem na myśli upominawcze
    > (jedno i drugie idzie w uproszczonym).
    > A zatem obaj mamy rację i mój sąd też :)

    Zaraz, uproszczone, upominawcze i nakazowe to oddzielne postępowania,
    czasem nakładające się na siebie

    KG

  • 16. Data: 2004-11-25 22:21:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Zaraz, uproszczone, upominawcze i nakazowe to oddzielne postępowania,
    > czasem nakładające się na siebie

    Wyraziłem się nieściśle ale o to mi chodziło. Mój przypadek jest taki:
    piszę pozew na magicznym formularzu (post. uproszczone) i wnoszę o wydanie
    nakazu zpałaty w postępowaniu upominawczym. Dowody dołączam w postaci
    kserokopii i jest o.k.

    Alek