  • 1. Data: 2006-10-25 09:15:18
    Temat: Hurtownia a sprzedaz detaliczna
    Od: "Marcin" <g...@a...pl>

    WItam serdecznie.
    Chcialbym wiedziec czy hurtownia ma prawo do sprzedazy detalicznej.
    Sytuacja dokladnie wyglada tak:
    hurtownia jak to zwykle bywa kupuje produkty po najnizszych cenach i
    odsprzedaje je do sklepow itd.. a jezeli np. taka hurtownia skorzysta
    chociazby z uslug serwisow aukcyjnych wystawiajac aukcje na dany produkt z
    cena sprzedazy hurtowej (czyli cena niemozliwa do osiagniecia przez sklepy i
    mniejsze hurtownie) czy nie jest to lamanie prawa? Przyklad: cena detaliczna
    na dany produkt wynosi 119zl, w hurcie mozna go kupic od 95zl natomiast
    hurtownia sprzedaje (klientom detalicznym) produkt w cenie 93zl.
    Bardzo prosze o pomoc i wszelkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-10-25 10:39:13
    Temat: Re: Hurtownia a sprzedaz detaliczna
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > prawa? Przyklad: cena detaliczna na dany produkt wynosi 119zl, w
    > hurcie mozna go kupic od 95zl natomiast hurtownia sprzedaje (klientom

    Na szczęście mamy wolność gospodarczą. I nikt tego nie może zabronić.
    Wiem, wiem: istnieje takie zjawisko jak umowy producenta z
    dystrybutorem, że nie będzie prowadził sprzedaży detalicznej. Tylko
    jestem ciekaw ile z tych umów utrzymałoby się po kontroli UOKiK?

    > Bardzo prosze o pomoc i wszelkie
    > podpowiedzi.

    Podpowiadam: załóż hurtownię.