  • 11. Data: 2008-11-13 19:52:37
    Temat: Re: [cross] Parkowanie na później ustawionym zakazie parkowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:slrngho4gd.1s0.januszek@gimli.mierzwiak.com...

    > Tak jak to opisałeś to moim zdaniem nie masz bo PORD nie przewiduje
    > żadnych wyjątków dla osób, które nie miały możliwości sprawdzić jaki
    > jest aktualny stan oznakowania.

    PoRD tego nie definiuje, ale definiuje kodeks wykroczeń. Jest to bez
    wątpienia uzasadniony błąd co do prawa - art. 7 kw. Bez wątpienia
    nieświadomość faktu, ze w danym miejscu jest zabronione zatrzymanie jest
    usprawiedliwiona w takiej sytuacji.

    Co więcej, moim zdaniem usunięcie pojazdu tylko z tego powodu, że stoi na
    zakazie, o ile stał on w chwili ustawiania stosownych zakazów stanowi
    przekroczenie uprawnień przez funkcjonariusza wydającego taką dyspozycję
    (czyli odpowiedzialność z art. 231 kk) albowiem w art. 130a mowa o tym, ze
    podstawą do takich działań jest "pozostawienie pojazdu w miejscu, gdzie
    jest to zabronione (...)". Natomiast w opisanym przypadku nie miało to
    miejsce, bo choć pojazd znajduje się w miejscu, gdzie jest to zakazane, to
    jednak nikt go w takim miejscu nie pozostawiał.

    By uprzedzić ewentualne pytania, to nie ma to nic wspólnego z usuwaniem
    przez BOR i Policję na jego zlecenie pojazdów z trasy przejazdu, bo to może
    nastąpić w oparciu o art. 13 ust. 1 pkt 1c Ustawy o BOR. Z tym, że tu już
    mam wątpliwość, czy możliwe jest odholowanie takiego pojazdu, albowiem nie
    znalazłem odnośnego unormowania, a trudno uznać, że taki pojazd jest
    pozostawiony w miejscu w którym jest zakaz parkowania.

  • 12. Data: 2008-11-13 22:29:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Thu, 13 Nov 2008 12:00:12 +0100, Skiraz <p...@o...pl> wrote:

    >I teraz pytanie jest następujące.
    >Czy mam szanse na unikniecie mandatu i pociągnięcie kogoś (Policja,
    >zarządca drogi) do opłacenia holowania i parkingu, wszak zaparkowałem w
    >dozwolonym miejscu, które póżniej stało się niedozwolone. Mogę udowodnić
    >że nie miałem możliwości sprawdzenia iz pojawił się zakaz (datowane
    >bilety lotnicze, świadkowie), czy może nawet jak mnie nie ma to mam
    >obowiązek sprawdzać codzienni czy aby się jakis zakaz nie pojawił?

    Masz bardzo duże szanse, bo Ty nie popełniłeś żadnego wykroczenia.
    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 13. Data: 2008-11-14 07:38:50
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <> napisał w wiadomości news:.pl...

    > Z punktu widzenia prawa nie ma różnicy w aspekcie rozpatrywanego problemu,
    > wręcz przeciwnie. Tutaj wchodzi bowiem PoRD, nie mający zastosowania na
    > prywatnym placu.

    > Powinno, ale nie robi tego i nie ma takiego obowiązku.

    i tu - na szczęście dla wielu - bardzo się mylisz
    Ma obowiązek: zmiana organizacji ruchu to
    działanie administracyjne a nie widzimisię
    takiego czy innego zarządcy drogi...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 14. Data: 2008-11-14 08:59:39
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    > Parkuje samochód, w miejscu całkowicie dozwolonym i wyjeżdżam w ciepłe
    > kraje np na miesiąc.
    > Parę dni po moim wyjeździe drogowcy stawiają zakaz parkowania w wyniku
    > czego moje parkowanie już jest nielegalne, policja odholowuje mi
    > samochód na parking.
    A co powiesz na to :-)
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki
    /news/parkowanie-sabotazysty/zdjecie/kliknij,2298485
    oraz to
    http://img147.imageshack.us/img147/8450/img5137mex9.
    jpg
    ps. nikt nie odcholowal autek - wiem to troche inna sytuacja bo tam
    nadal nie ma zakazu parkowania :-)
    pozdrawiam

    --
    ----------> www.varius.jawnet.pl/fotki <----------