  • 1. Data: 2005-12-27 14:50:22
    Temat: co z odziedziczonym majątkiem?
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Sytuacja taka (u moich znajomych w rodzinie):
    Ojciec mojej znajomej zaginął w 1993 roku. Po jakimś czasie uznano go za
    zmarłego i odziedziczyła ona po nim w spadku wszystko. Jakiś miesiąc temu
    ojciec się odnalazł. Co w takim wypadku dzieje się z odziedziczonymi
    rzeczami (większość jest już sprzedana)? Ojcu znajomej bardzo zależy na
    odzyskaniu mienia (dom, samochód i pieniądze - razem około 1,5 mln PLN),
    jednak w związku z jego rzekomą śmiercią wszystko to jest już w posiadaniu
    córki, która większości majątku już nie posiada (samochód i pieniądze),
    pozostał tylko dom.

  • 2. Data: 2005-12-27 15:24:17
    Temat: Re: co z odziedziczonym majątkiem?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Yusek napisał(a):
> [...]
    > córki, która większości majątku już nie posiada (samochód i pieniądze),

    Córka musi zwrócić to co jeszcze ma.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2005-12-27 15:45:35
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    > Córka musi zwrócić to co jeszcze ma.

    A czy nie musi zwrócić pieniędzy za to czego nie ma? Jakiś art/par może?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-12-27 16:14:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Yusek napisał(a):

    > A czy nie musi zwrócić pieniędzy za to czego nie ma? Jakiś art/par może?

    409 kc

  • 5. Data: 2005-12-27 16:53:03
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Yusek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A czy nie musi zwrócić pieniędzy za to czego nie ma? Jakiś art/par może?

    To zalezy od tego w jaki sposob rozporzadzila majatkiem spadkowym. Jesli
    przejadla ten majatek albo przegrala w kasynie to nie musi zwracac. Ale
    jesli np sprzedala odziedziczony dom i kupila sobie mieszkanie to nadal jest
    wzbogacona i obowiazek zwrotu korzysci nie odpada (mimo, ze dom juz do niej
    nienalezy).

    Dan.

    Dan.

  • 6. Data: 2005-12-27 20:28:16
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    A co w wypadku, jeśli (teraz już całkiem hipotetycznie) pieniądze te
    zainwestowała w swoję firmę? Albo nawet otworzyła za to DG?

  • 7. Data: 2005-12-27 20:46:13
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    >A co w wypadku, jeśli (teraz już całkiem hipotetycznie) pieniądze te
    >zainwestowała w swoję firmę? Albo nawet otworzyła za to DG?

    Nadal jest wzbogacona. Chyba ze firma padla.

    Dan.

  • 8. Data: 2005-12-28 12:28:50
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Swoja drogą to mocno ciekawa sprawa. W końcu córka pewnie zapłaciła jakieś
    podatki w związku z tym odziedziczonym majątkiem, więc teraz należałoby też
    to jakoś "cofnąć"? A wogóle to mozna tak zniknąć na wiele lat? Wyglada to
    jakoś podejrzanie.
    Graszka.