eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak zerowania gniazdek elektrycznych - co może grozić ze strony spółdzielni mieszkaniowej › brak zerowania gniazdek elektrycznych - co może grozić ze strony spółdzielni mieszkaniowej
    From: s...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: brak zerowania gniazdek elektrycznych - co może grozić ze strony
    spółdzielni mieszkaniowej
    Date: Sun, 22 Feb 2009 09:48:24 -0800 (PST)
    Cc: s...@w...pl

    Witam wszystkich serdecznie

    mam malutki problem ze spódzielnią, ale że żyjemy w takim państwie, w
    jakim żyjemy, więc wolę poprosić o pomoc kogoś bardziej zorientowanego
    i upewnić się jest on tak mały jak mi się wydaje, a nie większy.
    Ale od początku.

    w zeszłym tygodniu, pod obecność żony w mieszkaniu, dwóch elektryków
    na polecenie spółdzielni dokonywało w całym bloku pomiarów
    skuteczności zerowania - czyli ochrony przed porażeniem prądem. W
    dwóch gniazdkach w kuchni stwierdzili jego brak po czym wręczyli żonie
    protokół z tejże wizyty, na końcu którego znalazło się następujące
    podsumowanie:
    "W związku z w/w nieprawidłowością zobowiązuje się lokatora do
    bezwzględnego usunięcia w trybie natychmiastowym usterki (...). O
    usunięciu usterki należy zawiadomić w terminie do 7 dni (...)
    dołączając kserokopię protokołu (...). Naprawę wykonać może osoba lub
    firma posiadająca uprawnienia do wykonywania prac
    elektroinstalacyjnych oraz pomiarów ochronnych."

    Jak pisałem wcześniej problem jest raczej błahy, ale zagrania
    spółdzielni często działają na mnie jak płachta na byka i chetnie
    utarłbym skubańcom nosa. Mieszkam w tym mieszkaniu od 2,5 roku i nic z
    tymi gniazdkami nie robiłem, a to pierwsza taka kontrola - teraz nagle
    się okazuje że ma to być naprawione w trybie natychmiastowym?? a jak
    chciałbym, żeby mi je naprawił kolega bez uprawnień - dobrze, ale bez
    odpowiedniego protokołu? a może jednak wezwę specjalistę, który
    wypisze po naprawie to, co trzeba, ale mnie się po prostu nie będzie
    chciało biec z tym do spółdzielni? a może wcale tego nie naprawię?
    nie mam pojęcia jakie podstawy prawne ma spółdzielnia, by wymagać ode
    mnie natychmiastowej napawy czegoś, co było zepsute kilka lat, na
    dodatek nie sprawiającego zagrożenia dla pozostałych lokatorów
    budynku, a jedynie dla domowników?

    będę wdzięczny jeśli ktoś z Państwa zainteresuje się tematem, będzie
    dysponował większą wiedzą w jego zakresie ode mnie (czyli
    jakąkolwiek :-) ) i podzieli się kilkoma uwagami

    pozdrawiam
    Sebastian H.