  • 1. Data: 2006-12-13 09:24:52
    Temat: brak meldunku a dowód osobisty
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chcę wymienić dowód osobisty na nowy ale nie jestem nigdzie zameldowany.
    Da się to zrobić ? Zostawią mi puste pola w dowodzie ?

  • 2. Data: 2006-12-13 14:13:05
    Temat: Re: brak meldunku a dowód osobisty
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "d852" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Chcę wymienić dowód osobisty na nowy ale nie jestem nigdzie zameldowany.
    > Da się to zrobić ? Zostawią mi puste pola w dowodzie ?

    A gdzie mieszkasz?
    Bo na dzień dobry to dostaniesz w d... za to, że się nie zameldowałeś w
    miejscu gdzie mieszkasz. Dopiero potem dadzą ci dowód z maledunkiem.

    odpowiedź b). tak istnieje mozliwość dostania dowodu bez adresu. Będzie
    wówczas puste miejsce.

  • 3. Data: 2006-12-13 16:23:38
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    > A gdzie mieszkasz?
    > Bo na dzień dobry to dostaniesz w d... za to, że się nie zameldowałeś w
    > miejscu gdzie mieszkasz. Dopiero potem dadzą ci dowód z maledunkiem.

    A na czym opierasz takie rewelacje ?
    Z tego co się orientuje nie ma obowiązku meldunku w naszym kraju.

  • 4. Data: 2006-12-13 19:26:15
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "d852"
    > A na czym opierasz takie rewelacje ?
    > Z tego co się orientuje nie ma obowiązku meldunku w naszym kraju.

    No to się źle orientujesz, taki obowiązek istnieje, podlega nadto karze na
    podstawie kodeksu wykroczeń.

    --
    p09v

  • 5. Data: 2006-12-13 20:40:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    p09v napisał(a):

    > No to się źle orientujesz, taki obowiązek istnieje, podlega nadto karze na
    > podstawie kodeksu wykroczeń.

    Ciekawe. Na bezdomnym tez spoczywa obowiazek meldunkowy?

    Jacek

  • 6. Data: 2006-12-13 20:41:10
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    witek napisał(a):

    > A gdzie mieszkasz?
    > Bo na dzień dobry to dostaniesz w d... za to, że się nie zameldowałeś w
    > miejscu gdzie mieszkasz.

    Moze miec status bezdomnego.

    Jacek

  • 7. Data: 2006-12-13 20:52:51
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" napisał

    > Ciekawe. Na bezdomnym tez spoczywa obowiazek meldunkowy?

    Oj, niedowiarku, skoro piszę, że jest obowiązek to nie opieram się na swoich
    przemyśleniach tylko na przepisach.

    USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych.

    Art. 4. Obowiązek meldunkowy polega na:
    1) zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,

    2) wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,

    3) zameldowaniu o urodzeniu dziecka,

    4) zameldowaniu o zmianie stanu cywilnego,

    5) zameldowaniu o zgonie osoby.

    Art. 5. 1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w
    miejscu pobytu stałego.

    --
    p09v

  • 8. Data: 2006-12-13 21:52:23
    Od: "Arek arkadoo" <a...@o...pl>

    > Oj, niedowiarku, skoro piszę, że jest obowiązek to nie opieram się na swoich
    > przemyśleniach tylko na przepisach.

    A jakbym był bezdomnym śpiącym codziennie pod innym mostem to
    sądzisz, że podpadałbym pod ten obowiązek? Z pewnością nie.

    ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych:

    Art. 10. 1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym
    samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować
    się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej
    doby, licząc od dnia przybycia.

    Zakładamy, że nie przebywam dłużej niż 3 dni pod tym samym
    adresem, ba jako bezdomny w ogóle nie przebywam pod jakimkolwiek
    adresem.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 9. Data: 2006-12-13 22:11:28
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    > Użytkownik "Arek arkadoo" napisał
    > A jakbym był bezdomnym śpiącym codziennie pod innym mostem to
    > sądzisz, że podpadałbym pod ten obowiązek? Z pewnością nie.

    Po co zadajesz pytania i sam sobie na nie odpowiadasz?

    --
    p09v

  • 10. Data: 2006-12-13 22:24:47
    Od: "Arek arkadoo" <a...@o...pl>

    > Po co zadajesz pytania i sam sobie na nie odpowiadasz?

    Chciałem obrazowo wytłumaczyć na przykładzie. Taki sposób
    tłumaczenia uważam za ciekawszy :>

    --
    pOzdrawiam
    Arek