    From: d...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bledy kraweznikow - bardzo prosze o pomoc
    Date: 15 Nov 2002 16:00:00 +0100

    Witajcie

    Znacie kawal o 2 policjantach z ktorych jeden umie czytac a drugi pisac ???

    Mialem nieszczescie trafic na takiego ktory nie umie chyba ani jednego ani
    drugiego.....

    przepraszam za dlugi text ale wyjatkowo potrzebuje pomocy !!

    Otoz otrzymalem wniosek z komendy wojewodzkiej o skierowanie na powtorny egzamin na
    prawo jazdy gdyz wg nich uzbieralem 28 punktow!!

    Oczywiscie dopuscilem sie wszystkich wymienionych przez nich wykroczen drogowych,
    ALE.....

    1. Podczas jazdy wieczorem na swiatlach postojowych i dziennych (moja wina - fakt! -
    wsiadlem za kierownice auta znajomego i zapomnialem zmienic swiatla).
    Otrzymalem mandat 50 PLN i tyle. Krawężnik nic nie mowil o punktach wiec uznalem ze
    za tak blahe przewinienie poprostu mi ich nie dal. Okazalo sie jednak ze do rejestru
    wpisano mi 4 punkty....
    Czy policjant ma obowiazek poinformowania mnie o przyznanych punktach ??
    Jakie mam szanse skladajac skarge na niego po kilku miesiacach ?? Jest sens wogole
    skladac jakas skarge ? czy cos mi to pomoze w odwolaniach od decyzji starostwa
    dotyczacej skierowania na egzamin albo w sprostowaniu ilosci punktow ??

    2. 2 listopada tego roku przekroczylem predkosc o 28 km/h (bylo ograniczenie do 40)
    - poraz kolejny moja wina - nie ulegalo to watpliwosci wiec przyjelem mandat - 100
    PLN i 4 punkty. Na nowych druczkach jest pole na opis wykroczenia i liczbe punktow -
    pan policjant napisal: "szybkoœć 87/40" i 4 punkty Przy czym 87 jest jak dla mnie
    niewyraznie napisane a liczba 40 jest nadpisana na liczbie 60 (widocznie sie
    pomylil) ! W swoich dokumentach zakwalifikowal moje wykroczenie chyba jako
    "przekroczenie predk. od 41 do 50 km/h" za co nalezy sie 8 punktow! Tak tez zostalo
    wpisane do komputera....
    Przez te darmowe 4 punkty bede musial zdawac egzamin - i nie chodzi mi o sam ten fakt
    ale o to ze przez jakiegos krawężnika bede musial stracic kupe czasu nie mowic juz o
    nerwach...

    Moge sie odwolac od mandatu po takim czasie ? Czy zlozenie skargi na niego z tytulu
    zle spelnionego obowiazku da cos ?? Jak to sie odbywa ? czy jest jakas rozprawa przy
    skardze - konfrontacja policjanta i skladajacego skarge ?? Jak to sie zazwyczaj
    konczy dla policjanta i skarzacego ?
    Jakie mam szanse przy odwolaniu od decyzji starostwa ewentualnie przy korekcie liczby
    punktow??
    Zwlaszcza to by mnie urzadzalo zeby zmienili poprostu liczbe punktow na 24 (czyli o 4
    mniej)
    Czy druk mandatu na ktorym widnieje inna liczba punktow od tej z komputera policji
    moze byc podstawa do zmiany liczby punktow ??

    Czy mam jakies podstawy zeby wytoczyc komendzie jakas sprawe cywilna np. o
    zaniedbania funkcjonariuszy??

    PS. Na razie (3 dni temu) dostalem wniosek o egzamin do starostwa i teraz starostwo
    ma wydac decyzje i od niej podobno dopioero bede sie mogl odwolywac...

    BLAGAM POMOZCIE !!!
    Jeszcze raz przepraszam za dlugiego posta.

    OFIARA SYSTEMU:
    deem
    m...@p...onet.pl