  • 1. Data: 2003-05-17 11:45:44
    Temat: bezprawny wynajem?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie co do następującej sytuacji: znajomy prowadzi działaność
    gospodarczą i wynajął od pani np."X" mieszkanie celem prowadzenia tam biura.
    Wpłacił jej określoną sumę pieniędzy, opłacał czynsz i inne opłaty za lokal.
    po ok. roku, podczas kontroli skarbowej okazało się, że pani X nie jest
    wcale właścicielką lokalu tylko jakiś jej krewny, który jest
    ubezwłasnowolniony i nad którym jest ona jego ustalonym opiekunem. W umowie
    pani X podpisała się jako właściciel lokalu.Skarbówka kwestionuje kwoty
    zaliczone w koszty,ponieważ pani X nie jest właścicielką mieszkania oraz
    jest to mieszkanie lokatorskie i powinna mieć ponoć zgodę na jego wynajem od
    Urzędu Miejskiego, a takiej zgody Urząd nie wydawał.
    I tu mam pytania:
    1 -czy pani X nie popełniła przestępstwa wyłudzenia pieniędzy od mojego
    znajomego?
    2 - czy wystąpienie ewentualne do sądu o zwrot wpłaconej jej kwoty ma jakieś
    szanse powodzenia i jak to zrobić?
    Z góry dziękuję bardzo za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Jarek