  • 1. Data: 2003-05-17 11:36:04
    Temat: Adwokat z urzedu dla studenta
    Od: "$wierszczu" <p...@a...net.pl>

    witam, pisze na grupe pierwszy raz i odrazu z pytaniem. Mam miec w pon.
    sprawe w sadzie karnym - jestem oskarzonym. Wezwanie przyszlo w piatek
    z data 16.V i wezwaniem na 19.V - czy moge ubiegac sie o adwokata z urzedu
    - stac mnie najwyzej na konsultacje na ktora umowilem sie na pon. bo
    wczesniej
    nie moglem. Bede wdzieczny za wszelkie rady. TIA
    Dodam ze jestem studentem, nie zarabiam i nie posiadam mienia.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-05-17 12:18:54
    Temat: Re: Adwokat z urzedu dla studenta
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "$wierszczu" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie moglem. Bede wdzieczny za wszelkie rady. TIA
    > Dodam ze jestem studentem, nie zarabiam i nie posiadam mienia.
    musisz zostać powiadomiony przynajmniej na 7 dni (data doręczenia) przed
    rozprawą. Jeżeli nie byłeś prawidłowo powiadomiony (rozumiem że to pierwsza
    rozprawa) na pytanie sądu na początku w stajesz, informujesz o dacie
    doręczenia Ci wezwania a następnie sąd MUSI podjąć decyzję o odroczeniu
    rozprawy.

    Zapytany będziesz również czy masz inne wnioski. Ty odpowiesz, że owszem.
    Nie stać Cię na obrońcę. Sąd da Ci 7 lub 14 dni na dostarczenie dokumentów
    potwierdzających że Cię nie stać. Teraz pytanie jakie to dokumenty. Ja nie
    wiem bo nigdy nie dostałem obrońcy ;)

    samo potwierdzenie że jesteś studentem i nie pracujesz nie jest
    wystarczające - przynajmniej we Wrocławiu

    Pozdr

    MI

  • 3. Data: 2003-05-18 14:38:03
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > samo potwierdzenie że jesteś studentem i nie pracujesz nie jest
    > wystarczające - przynajmniej we Wrocławiu

    Ja (rowniez student), co prawda nie w sprawie karnej i nie w kwestii
    adwokata z urzedu, ale w kwestii zwolnienia z kosztow w sprawie
    cywilnej, musialem zlozyc oswiadczenie o stanie majatkowym (ruchomosci,
    nieruchomosci, akcje, obligacjie i pare innych) i dochodach (stypendium,
    alimenty, pomoc rodzicow itd) oraz sad wystapil do US w sprawie
    mojego dochodu za ubiegly rok.
    W sumie zostalem zwolniony z kosztow w calosci.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-05-18 19:42:04
    Od: "$wierszczu" <p...@a...net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cywilnej, musialem zlozyc oswiadczenie o stanie majatkowym (ruchomosci,
    > nieruchomosci, akcje, obligacjie i pare innych) i dochodach (stypendium,

    a jesli mam konta bankowe (kwoty nie duze tzn do 5tys)?
    Bylbym wdzieczny za formulaz bo w sieci nie moge znalezc a moze u Ciebie
    lezy gdzies na dysku.

  • 5. Data: 2003-05-19 03:52:10
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > a jesli mam konta bankowe (kwoty nie duze tzn do 5tys)?

    No ja tez mam konta bankowe, kwoty tez nieduze (ale to pojecie wzgledne).

    > Bylbym wdzieczny za formulaz bo w sieci nie moge znalezc a moze u Ciebie
    > lezy gdzies na dysku.

    Co do formularza to nie stosowalem takiego. Napisalem po prostu
    "Oswiadczenie
    o stanie majatkowym" i tam wszystko w punktach zawarlem, tj. jakie mam
    dochody,
    wydatki, i jaki jest moj stan majatkowy. To wszystko.

    Tomek

  • 6. Data: 2003-05-19 18:28:16
    Od: "Pechowiec" <d...@w...pl>

> [...]
    > nie moglem. Bede wdzieczny za wszelkie rady. TIA
    > Dodam ze jestem studentem, nie zarabiam i nie posiadam mienia.

    Też mam podobny problem z tym, że moja sprawa jest już w II instancji bo
    wniosłem apelacje gdyż adwokat za którego pracę płaciłem z własnej kieszeni
    całkowicie olał sprawę podczas gdy obrońcy z urzędu reprezentujący
    oskarżonych spisiwali się całkiem nieźle, tak więc postanowiłem, że tym
    razem postaram się o adwokata z urzędu ale zamierzam to uczynić poprzez
    wcześniejsze złożenie odpowiedniego wniosku na piśmie do sądu w którym
    będzie się toczyć sprawa.