    From: "Ako" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bezprawny mandat
    Date: Mon, 14 Jan 2002 13:52:37 +0100

    Witam,

    Mam taki problem:
    Moja dziewczyna dostała mandat za jazde bez biletu (wrocławski tramwaj),
    mimo iż jadąc z nią okazałem dokument uprawniający do
    bezpłatnego przejazdu mnie i jej. Teraz w toku wyjaśniania
    sprawy firma kontrolerska zażądała abym stawił się u nich osobiście
    i przedstawił ten dokument i wtedy wycofają wezwanie do zapłaty.
    Ponieważ zostałem potraktowany w sposób poniżający zarówno przez kontrolerkę
    jak i dyrektorkę tej firmy, mam takie oto pytania:
    1. Czy kontrolerka dopuściła się przestępstwa wystawiając mandat mimo
    okazania
    w/w dokumentu? (Moim zdaniem pragnęła osiągnąć korzyści materialne
    naszym kosztem przedstawiając w firmie niekompletny raport)
    2. Czy będę miał rację jeśli podam firmę do sądu. Ponieważ ich barbarzyńskie
    działanie doprowadziło do tego iż moja dziewczyna boi się teraz korzystać
    z uprawnień jakie daje mi ta legitymacja. Oraz firma próbuje wywrzeć na mnie
    działanie
    na które nie mam ochoty (nie chce mi się do nich jechać z tym dokumentem bo
    nie mam
    zamiaru marnować czasu z powodu błędu ich pracownika)

    Pozdrawiam,
    Ako