eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobezczelny dłużnik słup i jego mocodawca - jak ukrócić proceder › bezczelny dłużnik słup i jego mocodawca - jak ukrócić proceder
    From: "p." <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bezczelny dłużnik słup i jego mocodawca - jak ukrócić proceder
    Date: Sat, 14 Jul 2007 15:11:20 +0200

    Witam
    Pewna firma (os. fizyczna) jest mi winna pieniądze (niezapłacona faktura).
    Po skierowaniu sprawy do komornika okazuje sie że dłużnik jest
    niewypłacalny. Wg. wiedzy komornika bezrobotna osoba, kilkunastu innych
    dluznikow, pomoc z MOPS itp.
    Zrobiłem mały wywiad i okazuje się że:
    1. firma nie wyrejestrowała sie z ewidencji przedsiebiorców
    2. znalazłem ich ogłoszenie w internecie, znajoma zadzwoniła i zaoferowali
    jej umowe o prace i sluzbowy samochód [sic!](oczywiście wcześniej miało być
    spotkanie i rozmowa kwalifikacyjna)

    Wnioskuje że sprawa wyglada nastepujaco. Firma działa ciagle w szarej
    strefie (nie jest to trudne bo zajmuja sie sprzedażą bezposrednia).
    Własciciel jest tak naprawde słupem, który z założenia ma być
    "nieściągalny". O wszystkim decyduje inna osoba, która formalnie nie ma ze
    sprawą nic wspólnego. Pamietam że jak robiliśmy interesy to wszystkie
    ustalenia itp. załatwiałem właśnie z tą osobą.
    Ponadto podpisywał faktury za własciciela, choć teraz podejrzewam że nie był
    nawet pracownikiem tej firmy.

    Co można z tym zrobic? Jak "przerzucić" dług ze słupa na prawdziwego sprawcę
    ? Czy napisać zawiadomienie o popełnieniu przestepstwa ? Z jakiego paragrafu
    (wyłudzenie ?). Czy takie figuranctwo jest karalne ?.
    Strasznie się zdenerwowałem bo nie lubie jak ktoś tak wulgarnie robi ludzi w
    konia.
    Jest sens pisać zawiadomienie do ZUS, US (nie wykazywanie dochodów,
    figuranctwo?), PUP (nie przysługujący status osoby bezrobotnej), MOPS
    (wyłudzanie zasiłków) ?
    W ogole oni się bawią w jakieś sensowne dochodzenia czy trzeba mieć już
    wszystko udokumentowane żeby takie zawiadomienie złożyć ?
    pozdrawiam
    p.