eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobezczelny dłużnik słup i jego mocodawca - jak ukrócić proceder › Re: bezczelny dłużnik słup i jego mocodawca - jak ukrócić proceder
  • Data: 2007-07-16 08:44:58
    Temat: Re: bezczelny dłużnik słup i jego mocodawca - jak ukrócić proceder
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    p. pisze:

    > Wnioskuje że sprawa wyglada nastepujaco. Firma działa ciagle w szarej
    > strefie (nie jest to trudne bo zajmuja sie sprzedażą bezposrednia).
    > Własciciel jest tak naprawde słupem, który z założenia ma być
    > "nieściągalny". O wszystkim decyduje inna osoba, która formalnie nie ma ze
    > sprawą nic wspólnego.

    Najprawdopodobniej ma pełnomocnictwo.

    Pamietam że jak robiliśmy interesy to wszystkie
    > ustalenia itp. załatwiałem właśnie z tą osobą.
    > Ponadto podpisywał faktury za własciciela, choć teraz podejrzewam że nie był
    > nawet pracownikiem tej firmy.
    >
    > Czy takie figuranctwo jest karalne ?.

    Firmant naraża się na podniesienie wobec niego zarzutu firmanctwa.
    Firmanctwo jest przestępstwem a jeżeli firma ma obroty a "właściciel"
    firmy nie ma nic to chyba warto wnieść zawiadomienie do prokuratury.

    Patrz. art. 93 § 1 u.k.s. i art. 55 § 1 k.k.s

    Z poważaniem
    Juzek Kocimientka