    From: "CiepliX" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: art 212 KK
    Date: Sat, 29 Apr 2006 13:23:07 +0200

    Mam od dłuższego czasu problem z jednym typem. Otóż zakupiłem poprzez
    Allegro płytę dvd. Jak się okazało potem - divix. Oczywiscie zrezygnowałem z
    pirata, a delikwentowi wystawiłem stosowny komentarz (negatywny rzecz
    jasna). Pacjent strasznie się "zbulwersował" - słał maile z obelgami itp.
    Napisałem do allegro - zawiesili mu konto. Mineły 3-4 miesiace i się
    zaczeło... Najpierw telefony. Połączenia długości 10-15 sek i obelgi i
    groźby nie nadające się do publikacji tutaj. Potem na allegro ktos probował
    psuć moją aukcję - na szczescie bezskutecznie. Znowu minęło kilka tygodni i
    problemy z telefonami wróciły. W koncu szlag mnie trafił i poszedłem na
    policję. Gość będzie odpowiadał za groźby karalne (tylko czy mu to
    udowodnią - zawsze to robił przez telefon - nigdy emailem), oraz (mam
    nadzieję) za handel w sieci podróbkami (piractwo). Tymczasem gość założył
    sobie kilka innych kont na allegro i ... wygrywał moje aukcje. Następnie po
    paru dniach wystawił komentarze negatywne, których treść wybitnie ma mi
    zespuć reputację - w stylu - oszust, złodziej itp. Wiem że takie postępki
    mogą zaowocować sprawą w sądzie (art 212kk). Teraz po długim wstępie moje
    pytanie: - w jaki sposób napisać doniesienie. Czy składać je ponownie na
    policję? Czy bezpośrednio do sądu. Jesli tak - to do którego. Nie mogę na
    razie w 100% wskazać ze tresc negatywów jest autorstwa tego gościa - aby to
    udowodnić musiałbym posiadać adresy IP z logowania się do allegro (a tego
    allegro mi na pewno nie da). Czy sąd sam wystąpi do allegro o takie
    informacje? Jak wogóle to wygląda w wypadku sprawy o 212kk? Dziekuję za
    waszą pomoc :)