  • 1. Data: 2004-01-15 17:16:43
    Temat: allotment, wycena przedsiebiorstwa
    Od: aniya <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam 2 pytania dotyczacych problemow prawa gospodarczego.
    Po pierwsze jakie mogą być konsekwencje z pozycji biura podrozy/agenta,
    gdy zmuszeni jestesmy odowolac czesc, lub calosc zarezerwowanych przez
    nas miejsc noclegowych i jakie koszty poniesiemy z tym zwiazane,
    zakładając że mamy podpisaną umowę allotmentu.

    Druga sprawa to sprzedaz przedsiebiorstwa, w jaki sposób można wycenić
    podpisane juz kontrakty/umowy z innymi kontrahentami, tudzież licecję i
    patenty w trakcie sprzedaży całego przedsiębiorstwa?

    Dzieki z gory za pomoc.
    Pozdrawiam
    ania

  • 2. Data: 2004-01-15 18:29:21
    Temat: Re: allotment, wycena przedsiebiorstwa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aniya" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nas miejsc noclegowych i jakie koszty poniesiemy z tym zwiazane,
    > zakładając że mamy podpisaną umowę allotmentu.

    To powinno być ujęte w umowie.

    > Druga sprawa to sprzedaz przedsiebiorstwa, w jaki sposób można wycenić
    > podpisane juz kontrakty/umowy z innymi kontrahentami, tudzież licecję i
    > patenty w trakcie sprzedaży całego przedsiębiorstwa?

    Do tego z tego co się orientuję, to jest kilka metod. Głownie ocenia się
    spodziewany zysk.

  • 3. Data: 2004-01-15 20:01:19
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Thu, 15 Jan 2004 o 18:16 GMT) aniya oznajmił/a
    (chyba świadomie):

> [...]
    > nas miejsc noclegowych i jakie koszty poniesiemy z tym zwiazane,
    > zakładając że mamy podpisaną umowę allotmentu.

    zapewne takie jak wymienione w umowie

    > Druga sprawa to sprzedaz przedsiebiorstwa, w jaki sposób można wycenić
    > podpisane juz kontrakty/umowy z innymi kontrahentami, tudzież licecję i
    > patenty w trakcie sprzedaży całego przedsiębiorstwa?

    można:
    1) wziąć pod uwagę koszty zawarcia umów i związane z tym opłaty

    2) wyliczyć spodziewane zyski z uwzględnieniem koniecznych kosztów,
    biorąc pod uwagę rynkową wartość (przez porównanie z panującą
    na rynku sytuacją)

    BTW: zrobienie takiego czegoś co się zwykło nieładnie nazywać
    due dilligence, kosztuje kilkanaście tysięcy złotych,
    a Ty chcesz odpowiedź na grupie? :)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-16 16:16:12
    Od: aniya <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > BTW: zrobienie takiego czegoś co się zwykło nieładnie nazywać
    > due dilligence, kosztuje kilkanaście tysięcy złotych,

    ten problem mnie o tyle interesuje ile do egzaminu z prawa, a w zwiazku
    z tym ze a - prawa nie studiuje , b - za bardzo nie mialam pojecia od
    czego zaczac;)) ...teraz przynajmniej wiem pod jakim haslem szukac;)

    W realnej sytuacji oczywiscie zglosze sie do odpowiedniej instytucji z
    wypelnionym portfelem;p

    Dzieki i pozdrawiam kolegow.