  • 1. Data: 2004-01-15 15:48:44
    Temat: Fotoradar pytanie
    Od: "Daniel R. Świeciak" <d...@p...onet.pl>

    Mam pytanie zwiazane z fotoradarami.
    Załóżmy nastepującą sytuację: Samochód prawidłowo zabezpieczony zostaje
    "pożyczony" bez wiedzy właściciela. Samochodem tym zostaje popełnione
    wykroczenie zarejestrowane fotoradarem, po czym zostaje on oddany na
    miejsce, tak, że właściciel nie wie nawet, że jego samochód był używany (dla
    uproszczenia właściciel ma 100% alibi na czas popełnienia wykroczenia).
    Zdjęcie z wezwaniem na komisariat otrzymuje właściciel, ale nie popełnił
    wykroczenia, ani nie jest w stanie wskazać kto jest uwidoczniony na zdjeciu.
    Pytanie - kto zostanie ukarany i jaka jest podstawa prawna. Jeśli ktoś
    mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny.
    Kodeks wykroczeń przeczytałem i rozporządzenia o zastosowaniu urządzeń
    rejestrujących też, ale wciąż brakuje mi jasnej wykładni postępowania w
    powyższej sytuacji.