  • 1. Data: 2004-01-15 17:09:33
    Temat: miejsce zlozenia pozwu
    Od: "eml" <e...@g...pl>

    Witam.

    Mam pytanie o miejsce zlozenia pozwu.

    Rozwodze sie z zona. Oboje jestesmy w warszawie, zona jest tutaj zameldowana
    ja nie.
    Teraz nie mieszkamy razem, zona w miejscu zameldowania, ja wynajmuje lokum.
    Chcemy aby rozprawa miala miejsce w Warszawie. Czy dla sądu ma znaczenie
    gdzie mieszkalismy w czasie trwania małżenstwa, czy oboje musimy
    zadeklarowac ze np: wynajmujemy mieszkanie/pokój i zamieszkujemy tam nadal
    wspólnie.

  • 2. Data: 2004-01-15 21:52:58
    Temat: Re: miejsce zlozenia pozwu
    Od: "Iza" <i...@w...pl>

    Powództwo ze stosunku małżeństwa wytacza się wyłącznie przed sąd, w którego
    okręgu małżnonkowie mieli ostatnie wspólne miejsce zamieszkania, jeżeli chpć
    jedno z nich w okręgu tym stale przebywa- czyli w tym wypadku Warszawa.
    Natomiast w braku takiej podstway własciwy jest sąd miejsca zamieszkania
    strony pozwanej, a gdy nawet taka podstawa nie zachodzi, włąściwy jest sąd
    miejsca zamieszkania powoda.Zatem:ic nie musicie państwo deklarować nic i
    tak ważne jest miejsce gdzie ostatnio mieszkaliscie razem.
    pozdr
    ewe