  • 1. Data: 2003-10-07 21:40:18
    Temat: alimenty za duże-co robić
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    Mam pytanie. Interesuje mnie sprawa alimentów na dziecko z poprzedniego
    małżeństwa.
    Ostatnio zasądzona kwota to 500zł (wcześniej 300zł).
    Czy to jest zgodne z prawem, jeśli zarobki wynoszą 580zł ???!!!

    Brat znalazł się w trochę tragicznej dla niego sytuacji. Widziałam, że
    ciężko było mu płacić te 300zł, a co dopiero teraz... Kiedy mówił o tym, jak
    wyglądała I rozprawa w Sądzie - byłam zaskoczona, że Sędzina wręcz napadła
    na mojego brata... Na mój gust złamała Kodeks Etyczny Sędziego, ale mniejsza
    o to.

    Dziecko, na które brat płaci alimenty jest ciężko chore. W tej chwili
    przebywa z matką (zarobki ok. 1.200zł) i jej drugim mężem (nie znam
    zarobków) oraz ich wspólnym drugim dzieckiem. Nie chcę w ten sposób
    twierdzić, że skoro ona tyle zarabia, to niech sobie utrzymuje. Nie! Wręcz
    przeciwnie-brat ma obowiązek utrzymywania własnego dziecka, ale przecież są
    jakieś przepisy dotyczące wysokości alimentów w uzależnieniu do sytuacji
    życiowej płacącego.
    Dodatkowo standard życia jego byłej żony (nowy samochód, nowe okna, sprzęt w
    domu) o wiele przewyższa to, co posiada mój brat. Raptem mieszkanie
    1-pokojowe z podstawowymi meblami.

    Dodatkowo-bratu urodziło się drugie dziecko w jeszcze nie sformalizowanym
    związku (nie formalny związek-bo nie mają nadmiaru pieniędzy aby wziąć ślub
    :-/).
    I w jaki sposób może utrzymywać swoją nową rodzinę?
    Rozumiem pogodzić potrzeby dziecka z pierwszego związku z tym, co się dzieje
    w jego życiu teraz (nowa partnerka z dzieckiem)... ale tu mi coś nie pasuje.
    Poradźcie coś...

    p.s. Brat nie zrobił odwołania - bo bał się, że oprócz tego, że Sąd utrzyma
    decyzję, to dojdą mu dodatkowe koszta sądowe, a na to pozwolić sobie nie
    może. Czasami słyszę, że nadal będzie płacił te 300zł, bo na więcej go po
    prostu nie stać...

    p.s. Brat i jego partnerka prowadzą działalność gospodarczą - ale nie życzę
    nikomu takich długów... :-(

  • 2. Data: 2003-10-17 13:41:13
    Temat: Re: alimenty za duże-co robić
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik RamoczKa <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bm14dd$qss$...@n...onet.pl...
> [...]
    > Ostatnio zasądzona kwota to 500zł (wcześniej 300zł).
    > Czy to jest zgodne z prawem, jeśli zarobki wynoszą 580zł ???!!!

    jest to zgodne z prawem

    Sandra