  • 1. Data: 2004-02-07 10:14:25
    Temat: alimenty
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Czy ktoś z Was sie orientuje czy mąż może pozwać żonę o alimenty dla siebie?
    Nie pracuje i nie osiągam rzadnych dochodów, mój jedyny majatek stanowi
    wyposażone mieszkanie, posiadam wykształcenie wyższe( doktorat).

  • 2. Data: 2004-02-07 10:38:09
    Temat: Re: alimenty
    Od: "MG" <m...@o...pl>

    > Czy ktoś z Was sie orientuje czy mąż może pozwać żonę o alimenty dla siebie?
    > Nie pracuje i nie osiągam rzadnych dochodów, mój jedyny majatek stanowi
    > wyposażone mieszkanie, posiadam wykształcenie wyższe( doktorat).

    Mąż żony pozwać o alimenty nie może puki trwa małżeństwo. Może natomiast
    wystąpić na podstawie art. 28 kro z wnioskiem o wydanie przez sąd nakazu
    wypłacania wynagrodzenia żony do jego rąk w całości bądź w części, jeżeli żona
    nie przyczynia się do zaspokajania potrzeb finansowych rodziny. W Twoim
    przypadku problem nie istnieje skoro nie masz żadnych dochodów.

    Pozdrawiam

    MG

  • 3. Data: 2004-02-07 11:42:23
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie pracuje i nie osiągam rzadnych dochodów,
    ^^^^^^^
    > posiadam wykształcenie wyższe( doktorat).

    Jeśli to prawda, to jesteś największa analfabetką wsród doktorów.
    Przerażające...

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 4. Data: 2004-02-07 19:20:25
    Od: "lulo" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Agnieszka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    >                            ^^^^^^^
    >
    > Jeśli to prawda, to jesteś największa analfabetką wsród doktorów.
    > Przerażające...

    Skoro zaczeto temat alimentow. Czy moze mi ktos udzielic porady w takiej
    sprawie. Moj znajomy mial przyznane alimenty od ojca. Po ukonczeniu szkoly
    sredniej w wieku 20 lat. Kontytuowal nauke w szkolach pomaturalych podjal sie
    takze przez jakis czas pracy zarobkowej na umowe zlecenie. W zeszlym roku tj.
    2003, w wieku 24 lat zdal na studia dzienne. Czy przysluguje mu w tym momencie
    przywrocienie swiadczen alimentacyjnych? Pytam sie, gdzyz odnowiono mu ich, ze
    wzgledu ba dluzszy okres pozostawania bez pracy/nie podejmowania nauki?

    Prosze o pomoc
    lulo